לאחר הפרסום בחדשות 13: המבקר יציין בדוחו את התנהלות יועץ רגב

יוסף שפירא יפרסם דוח שעוסק בטקס הדלקת המשואות בשנה שעברה ובו יציין את התנהלות מקורבה של השרה, מאיר סוויסה, שייעץ לה והשתתף בישיבות מטעמה - תוך שקיבל תשלום עבור תפקידו בהפקת האירוע

זמן צפייה: 01:06

מבקר המדינה, יוסף שפירא, יפרסם ביום ראשון הקרוב דוח אודות טקס הדלקת המשואות בשנה שעברה. בין היתר, יצוין בדוח מאיר סוויסה, יועצה בקרוב של שרת התרבות מירי רגב, שמצד אחד ייעץ לשרה ואף השתתף בישיבות מטעמה, ומנגד, קיבל אלפי שקלים עבור תפקידו בהפקת האירוע. זאת, לאחר הפרסום בחדשות 13 בשנה שעברה לפיו סוויסה הועסק כיועץ חיצוני לטקס הדלקת המשואות. סוויסה חזר להיות מועסק על ידי רגב בחודש האחרון, אך שלשום הוא הודיע כי הוא מסיים את תפקידו - כשהנסיבות אינן ידועות.

לפני כשנה, הגיב סוויסה בגלי צה"ל לפרסום של חדשות 13, לפיו הועסק על ידי "בנדה הפקות", החברה שנבחרה על ידי משרד התרבות להפיק את טקס המשואות. "הפניה אליי נעשתה ממפיק הטקס יגאל בן דוד לאחר שההפקה נתקעה עם קונספט לא מוצלח", אמר. "רציתי לייעץ בחינם, אבל הוא הציע לי לשלם כדי שאהיה מחויב. הוא אמר לי 'אני רוצה להרגיש נעים להתקשר אליך'". סוויסה ציין כי אינו משמש כבר כיועץ בשכר של רגב. "מקורב זו המצאה של התקשורת. לפעמים רגב שואלת בעצתי - ותמיד היא מחליטה בעצמה. האם אני צריך לבקש מחילה שאני מכיר את השרה?". כמו כן, אמר כי דבר העסקתו בטקס היה שקוף: "שמי הופיע ברולר".

כאמור, סוויסה, אחד האנשים הקרובים לרגב זה שנים, שימש במקביל לייעוץ לשרה גם כיועץ תוכן לחברת "בנדה הפקות", שנבחרה להפיק את טקס הדלקת המשואות בהליך פטור ללא מכרז, תמורת תשלום של 20 אלף שקלים.

שרת התרבות, מירי רגב
שרת התרבות, מירי רגב. | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ על המו"מ הקואליציוני: "ממשלה שמטרתה היא חסינות לנתניהו"

קושנר על תוכנית השלום: "שני הצדדים יצטרכו לבצע פשרות קשות"

נתניהו: "כהוקרה לטראמפ - נקרא ליישוב ברמת הגולן על שמו"

במענה לפניית חדשות 13 ללשכתה של רגב, נמסר כי "לשרה ולמנכ"ל המשרד לא היה ידוע עד לרגע זה כי סוויסה הועסק בצורה כזו או אחרת על ידי בנדה", אלא שסוויסה עצמו, המפיק הראשי של הטקס יגאל בן דוד והבמאי הראשי רן צחור הבהירו שרגב ידעה ואף יותר מכך. "לפעמים השרה אמרה אחד ומאיר אמר שתיים ושלוש, גם אם זה היה מנוגד לדעתה. הוא גם הצליח להעביר דברים שאני לא הצלחתי להעביר אצל השרה", כך לדברי רן צחור, הבמאי הראשי.

עוד נמסר מלשכת השרה כי "אמנם מאיר סוויסה היה נוכח בצמתים שונים של ההפקה אך לשרה מירי רגב ולמנכל המשרד כפי שנמסר לא היה ידוע שזה נעשה בשכר וגם לא היה צורך בכך בהינתן שזה בסמכותו הבלעדית של המפיק. השרה מוקירה את כישוריו של מאיר סוויסה יכולותיו ותרומתו והבחירה של המפיק בו ראויה ומובנת".

מירי רגב
מירי רגב | צילום: יח''צ

בבקשה שהגיש משרד התרבות לחשב הכללי, במסגרת הליך פטור ממכרז ל"בנדה הפקות", אין אזכור לכוונה להעסיק את מקורבה של רגב כיועץ תוכן לחברה, מה שמעלה את השאלה - האם כבר אז הייתה כוונה כזו והיא הוסתרה מהאוצר?.

מבנדה הפקות נמסר בתגובה לפרסום כי "סוויסה הוא איש מקצוע מצוין שנבחר ללא קשר לשרה רגב". מטעם מירי רגב נמסר בתגובה לפרסום: "משרד התרבות והספורט חוזר ומדגיש מרכז ההסברה פרסם מכרז לבחירת מפיק לטקס המשואות לשלוש שנים עם אופציית מימוש מידי שנה. המפיק שנבחר הוא יגאל בן דוד (בנדה) שמעסיק אנשים ויועצים על פי שיקול דעתו בהתאם למכרז בו זכה. הבקשה לוועדת הפטור עליה דיווח הכתב הייתה אך ורק להגדלת המסגרת התקציבית ולא מעבר, מכאן שעל פי הנוהל בשום שלב לא נדרש המפיק לדווח על העסקת יועצים בשכר. מאיר סוויסה אינו מועסק בשכר על ידי המשרד מזה זמן רב".