משפחות החטופים התפרצו בצעקות לנאום נתניהו בכנסת: "אין זמן"

ראש הממשלה נשא דברים במליאה בפתח הדיון המיוחד למען החזרת החטופים, וטען כי "לא היינו מצליחים לשחרר למעלה ממאה מהחטופים בלי הלחץ הצבאי - ולא נוכל לשחרר אותם ללא המשך הלחימה". המשפחות שנכחו ביציע מחו בתגובה לאמירתו כי נדרש זמן למערכה וצעקו: "לשחרר אותם עכשיו"

זמן צפייה: 13:05

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שני) נאום במליאת הכנסת, כחלק מהדיון המיוחד למען החטופים והחטופות, והדגיש כי נעשים מאמצים רבים לשחרורם. נתניהו טען כי "נטלטל כל עץ ונהפוך כל אבן כדי להשיב את החטופים, כל אחד מהם יקר ויקרה". עם זאת, סיפר כי בשיחותיו עם מפקדים בצבא, בין היתר בביקורו היום בעזה, ביקשו האחרונים זמן כדי להכריע את חמאס. עת אמירת דברים אלו, מחו משפחות החטופים שישבו ביציע המליאה וצעקו "לחטופים אין זמן; לשחרר אותם עכשיו".

נתניהו הוסיף כי "לא היינו מצליחים לשחרר למעלה ממאה חטופים בלי הלחץ הצבאי, המבצעי והמדיני - ולא נוכל לשחרר אותם ללא המשך הלחימה". יתר על כן, אמר נתניהו ברקע הדיווחים על ההצעה המצרית לעסקת חטופים, הכוללת הפוגה ארוכה בלחימה, כי התבקש ממשפחות שכולות להמשיך את התמרון הצבאי עד להשגת כל המטרות - מיטוט החמאס והשבת החטופים. כמו כן, אמר ראש הממשלה: "בנינו לא נפלו לשווא. אסור לעצור את המלחמה עד שנבטיח את הניצחון המוחלט על מבקשי נפשינו, כי אין לנו ארץ אחרת ואין דרך אחרת".

רה"מ נתניהו נואם בכנסת
רה"מ נתניהו נואם בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
משפחות החטופים מוחות ביציע מול נאום נתניהו במליאה
משפחות החטופים מוחות ביציע מול נאום נתניהו במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחלק ממאמצים להשבת החטופים, סיפר נתניהו על שיגור פניות דחופות לנשיאי סין ורוסיה בנושא שחרור כלל השבויים ובעיקרם אלו שמוצאם ממדינות הנמענים, כגון נועה ארגמני, שאימה ילידת סין ואנדריי קוזלוב, אלכס לובנוב ואלכסנדר טרופנוב שמוצאם רוסי, וכי עקב פנייה זו סגן שר החוץ הרוסי קרא לשחרור מיידי ללא תנאי של כל החטופים.

פוטין עם נשיא סין שי ג'ינגפינג חרבות ברזל
יסייעו לשחרור החטופים? שי ג'ינגפינג וולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

נתניהו הוסיף כי הינו משוחח עם מנהיגים מכל העולם, ביניהם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון בנושא סיוע לחטופים הישראלים. כמו כן, סיפר כי בפגישתו עם נשיאת הצלב האדום הניח על השולחן ארגז תרופות המיועדות לשבויים בעזה וביקש ממנה להעביר ארגז זה אליהם - אך היא סירבה. זאת ועוד, כחלק מהדאגה הרבה לחטופינו, נתניהו הוסיף כי רעייתו שלחה מכתב אל האפיפיור, בו ביקשה שיתערב למען החטופים ויסייע לצלב האדום לבקרם. בסיום נאומו נשא תפילה לשלום החטופים ולשלום חיילי צה"ל.