יאיר נתניהו רמז על בגידה בתוך צה"ל: "מה הם מסתירים?"

לאחר ששלשום שיתף סרטון התוקף את ראשי מערכת הביטחון, בנו של ראש הממשלה השוהה במיאמי תקף את צה"ל על רקע החלטת בג"ץ לעצור את בדיקת מבקר המדינה. "מה הם מנסים להסתיר? אם לא הייתה בגידה, למה הם כ"כ מפחדים שיבדקו גורמים חיצונים ועצמאים מה קרה?", תהה בפוסט שפרסם ומחק לאחר זמן קצר

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: פלאש 90

בציוץ מסית נוסף שפרסם היום (שני) בטוויטר, יאיר נתניהו הדהד ממקום מושבו במיאמי, בה הוא מתגורר מזה למעלה משנה, את תאוריית הקונספירציה לפיה התרחשה בגידה בתוך צה"ל ב-7 באוקטובר, זאת בתגובה לצו הביניים שהוציא אתמול בג"ץ, אשר פורסם בהתאם לבקשת הצבא והורה על הקפאת חקירת המחדל בידי מבקר המדינה. לאחר זמן קצר בנו של ראש הממשלה מחק את הפוסט.

"מה הם מנסים להסתיר? אם לא הייתה בגידה, למה הם כ"כ מפחדים שיבדקו גורמים חיצונים ועצמאים מה קרה?" תהה נתניהו הבן, והוסיף: "עד היום לא התקבלה תשובה למה לא עדכנו את ראש הממשלה על השיחה בלילה שלפני 7 באוקטובר? למה לא עדכנו אותו על החומר שהתגלה במסגרת הדו"ח המודיעני "חומות יריחו"? למה ראשי הצבא והמודיעין טענו כל הזמן כי חמאס מורתע? איפה היה חיל האוויר ב-7 באקוטובר?".

למרות טענותיו כי יש לחקור את מחדלי 7 באוקטובר על-ידי גורמים חיצוניים, נתניהו תקף את היוזמה להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור גם את התנהלות הממשלה, וטען כי זו משמשת "כמעט תמיד" למטרות טיוח. "ועדת חקירה ממלכתית, למרות השם המפוצץ, היא תמיד בראשות שופט בג"ץ, ולכן משמשת כמעט תמיד כוועדת טיוח של השמאל", כתב בנו של ראש הממשלה בציוץ שנמחק.

הפוסט של יאיר נתניהו
"אם לא הייתה בגידה, למה הם מפחדים?", הפוסט של יאיר נתניהו | צילום: מתוך טוויטר
יאיר נתניהו במרפסת דירת היוקרה בפלורידה
יאיר נתניהו במרפסת דירת היוקרה בפלורידה | צילום: דיילי מייל

אתמול פורסם בחדשות 13 כי גם אביו של יאיר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מלין על התנהלות הצבא בימי המלחמה. במהלך ישיבת הממשלה אתמול, ראש הממשלה תקף: "כדי להגיע ליעד של חיסול היכולות של חמאס קיבלתי החלטות שלא תמיד היו מקובלות על הדרג הצבאי". עוד הוסיף בעקיצה לצה"ל: "יש לנו מדינה עם צבא ולא צבא עם מדינה".

כאמור, בנו של ראש הממשלה פרסם את ציוצו היום על רקע החלטת בג"ץ להוציא צו ביניים המורה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן לעצור את בדיקת הצבא על מחדל 7 באוקטובר. בצו שפורסם אתמול נכתב: "בשלב זה ועד לדיון בעתירה, לנוכח המציאות הביטחונית המורכבת, היקפה המתוכנן של הביקורת, העתידה לעסוק, בין היתר, במערך התמיכה בלחימה ובנושאי ליבה מבצעיים, וההיערכות הנדרשת כדי לה מענה בעיתוי הנוכחי ותוך מתן משקל משמעותי לחוות הדעת החסויות של גורמי הביטחון שהוגשו לעיוני, אני מורה על השהיית הליכי הביקורת בכל המתייחס לצה"ל ולשב"כ".

בית המשפט העליון בירושלים
בית המשפט העליון בירושלים | צילום: רויטרס

לפני יומיים בלבד, נתניהו הבן שיתף באינסטגרם סרטון התוקף בחריפות את הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר וראש אמ"ן הפורש אהרון חליוה - שכונו בקטע הווידאו "כישלונות קטלניים". הסרטון הקצר התמקד בעיקרו במתקפה על יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שהודיע לפני שמונה ימים על פרישה מהממשלה. בסרטון, גנץ כונה "מלך הקונספציה", והוא הואשם בכך שמינה את שלושת ה"כישלונות הקטלניים" הלוי, בר וחליוה.

6cnqrz
צילום: דיילי מייל

יאיר נתניהו, בן 32, עזב את הארץ בטרם פרצה המלחמה, ימים אחדים לאחר שאביו הודיע על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט. תחילה בילה בבתי מלון יוקרתיים בפורטו ריקו, ולאחר מכן החל להתגורר במיאמי שבפלורידה.

לפני כארבעה חודשים, ה"דיילי מייל" הבריטי פרסם תמונות של נתניהו, כשהוא מבלה על מרפסת בדירת היוקרה בה הוא שוהה במיאמי, שעלותה על פי העיתון 5,000 דולר לחודש. לצד פרסום התמונות, בכתבה מתחו ביקורת חריפה על נתניהו, שנהנה לדבריהם מאורח חיים יוקרתי בארה"ב בזמן שבישראל מתחוללת מלחמה קשה.

"אביו קרא למספר חסר תקדים של משרתי מילואים כדי שילחמו בחמאס ויטהרו את עזה מטרוריסטים שונאי יהודים", נכתב בעיתון הבריטי, "אך נראה שבנו הבכור של בנימין נתניהו לא ממהר להיענות לקריאת הקרב שלו ולהצטרף לשורות הלוחמים - והוא נראה מסתובב במתחם דירות יוקרתי בפלורידה".