גנץ תקף את סמוטריץ': "סוסים טרויאנים בלב מערכת הביטחון"

יו"ר המחנה הממלכתי עולה להתקפה: בישיבת הסיעה אמר בני גנץ בעקבות סערת פינוי המאחז "אור חיים" בסוף השבוע כי "כפי שהזהרתי - לצה"ל חייב להיות מפקד אחד, ולמערכת הביטחון יש שר ממונה אחד. קורא לראש הממשלה לעצור את הפארסה ולבטל את מינויו". סמוטריץ': "הגיע הזמן שתושבי יהודה ושומרון יפסיקו להיות אזרחים סוג ב'"

בני גנץ ובצלאל סמוטריץ'
בני גנץ ובצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי גני גנץ תקף בישיבת הסיעה היום (שני) את השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', בעקבות סערת פינוי המאחז "אור חיים": בסוף השבוע האחרון קיבלנו לראשונה גם דוגמית להשלכות החמורות של החדרת סוסים טרויאנים ללב ליבה של מערכת הביטחון. כפי שהזהרתי - לצה"ל חייב להיות מפקד אחד, ולמערכת הביטחון יש שר ממונה אחד. העובדה שהגענו למצב שניתנות הנחיות סותרות בנוגע לפעילות מבצעית שגרתית של פינוי מאחז – הן תמרור אזהרה לראש הממשלה ולשר הביטחון שהפוליטיקה חודרת עמוק לתהליכי קבלת ההחלטות".

לדברי גנץ, "אין ולא יכול להיות שר ביטחון ב', אין ולא יכול להיות מפעיל כוח אלטרנטיבי ביהודה ושומרון. אני קורא לראש הממשלה לעצור את הפארסה – ולקחת עכשיו מידי סמוטריץ' את כל הסמכויות ולהכפיפו לשר הביטחון באופן מלא, או לבטל לאלתר את מינויו כשר במשרד הביטחון. אני קורא לו להודיע לבן גביר שמג"ב איו"ש היה וישאר חלק מהכוח האורגני של פיקוד המרכז. אני קורא לו לעשות את זה כעת, לפני שיהיה מאוחר מדי. לפני שנעמוד במבחן משמעותי שבו הסכמים קואליציוניים וצרכים פוליטיים, יפגעו במשימה המבצעית ויפגעו בביטחון אזרחי ישראל. אל תשחקו בביטחון".

יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סמוטריץ' התייחס לנושא פינוי מאחז "אור חיים", במהלך ישיבת הסיעה של הציונות הדתית: "במשא ומתן דרשנו לקבל את האחריות על ההתיישבות ביהודה ושומרון ועל המנהל האזרחי כדי לעשות שינוי אמיתי בשטח. הגיע הזמן שתושבי יהודה ושומרון יפסיקו להיות אזרחים סוג ב' שחיים תחת משטר צבאי ויזכו לקבל שירותים אזרחיים באיכות גבוהה כמו כל אזרחי ישראל, לכן אנחנו מתכוונים לפעול להוציא את כל הנושאים האזרחיים מידי הצבא".

"בנוסף ראינו בשנים האחרונות שיש השתלטות פלסטינית פרועה על השטחים הפתוחים כשהמטרה שלה היא הקמת מדינה פלסטינית דה פקטו. גם מול זה אנחנו נאבק בנחישות. הצעדים שאנחנו רואים לפינוי הבנייה הפלסטינית הלא חוקית בימים האחרונים זה מעט מדי ומאוחר מדי. אנחנו מתכוונים לעשות שינוי כיוון ומהפכה בכל נושא האכיפה של הבנייה הפלסטינית הלא חוקית, כולל בחאן אל אחמר ובכל מקום שבו זה יקרה. הדבר הזה נקבע בהסכמים הקואליציוניים", הוסיף השר.

עוד סמוטריץ' התייחס להפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט, וטען: "אני מכבד מאוד את זכות המחאה ואת המפגינים שבאמת מביעים דאגה אמיתית לעתיד המדינה אבל צריך לזכור שמשאל העם האמיתי במדינה דמוקרטית קורה בבחירות". יו"ר הציונות הדתית המשיך להתייחס לדבריו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "אומר שצריך לערוך משאל עם על התוכנית ואני שומע אנשי תקשורת שטוענים שלא היינו גלויים בנוגע לתוכנית הזו במהלך הבחירות. זה פשוט מגוחך".