הסתיימה פגישת נתניהו והיועמ"שית: "התנהלה באופן ענייני"

לאחר שלא הוזמנה לישיבת הממשלה הראשונה, ואחרי פגישתה עם שר המשפטים הנכנס יריב לוין, ראש הממשלה נועד עם בהרב-מיארה, ומלשכתו נמסר כי הפגישה "עסקה בעיניינים שוטפים"

זמן צפייה: 01:12

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרה הערב (ראשון) כי הסתיימה פגישת ראש הממשלה נתניהו והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. עוד נמסר מהלשכה כי "הפגישה ארכה כשעה, היא עסקה בנושאים השוטפים שעומדים על הפרק, והתנהלה באופן ענייני".

הפגישה מגיעה לאחר שבהרב-מיארה לא הוזמנה לישיבת הממשלה הראשונה והחגיגית שנערכה ביום חמישי, בניגוד לנהוג. נתניהו מנסה להבהיר שלא היה בכך עניין של העברת מסר, אלא שהישיבה הראשונה הייתה חגיגית.

בהרב-מיארה נפגשה היום גם עם שר המשפטים יריב לוין, ונתניהו הבהיר לה כי הוא נותן ללוין את הגב המלא לצורך הרפורמה המשפטית שהוא מתכנן, ובראשה פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

נתניהו, דרעי ולוין, ישיבת הממשלה הראשונה של ממשלת ישראל ה-37
ישיבת הממשלה הראשונה של ממשלת ישראל ה-37 | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

שאלה משמעותית שמרחפת מעל המפגשים הללו היא שאלת עתידה של היועצת לאור היוזמה לפיצול תפקיד היועמ"ש. בהרב-מיארה נכנסה לתפקידה תחת כהונתו של גדעון סער כשר המשפטים בידיעה שהתפקיד יפוצל, כאשר השאלה היא כיצד ומתי. אפשרות אחת היא שיביאו תובע כללי שיעבוד לצידה, ויוכל למשל לבחון את עתידו של משפט נתניהו.

כזכור, פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה היה אחד מנושאי הדגל של סער כשר משפטים, והיה כלול בהסכמים הקואליציוניים של תקווה חדשה עם ממשלת בנט-לפיד.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זהו שבוע משפטי וטעון עבור הממשלה החדשה, עם בג"ץ דרעי שיתקיים בקרוב וידון בשאלה האם יו"ר ש"ס יוכל להיות שר או לא. בהרב-מיארה צפויה להתנגד למינוי בשל עילת הסבירות, כלומר, לא סביר שאדם שהורשע שלוש פעמים בפלילים יתמנה לשר. בכך אינה צפויה להגן עליו בבג"ץ.