דיכטר: "ישנם בריונים המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית"

שר החקלאות מהליכוד הביע ביקורת על המשך חקיקת המהפכה המשפטית, אך גם נגד המחאה, ובחשבון הפייסבוק שלו כתב כי ישנם "בריונים" המסכנים את המדינה "בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה". עוד כתב: "השפויים משני הצדדים, שהם הרוב המוחץ, נגד "הבריונים" מכל צד, שהם המיעוט הרוצה לפוצץ". אקוניס: "אין סיבה לא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים"

זמן צפייה: 00:22

שר החקלאות אבי דיכטר הביע היום (שישי) ביקורת על המשך חקיקת המהפכה המשפטית, ובפוסט שפירסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "ישנם "בריונים" המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית". עם זאת, דיכטר המשיך וכתב כי בריונים אחרים מסכנים את המדינה "בסחיפה למאחה קיצונית ואלימה".

בפוסט, בו הוא מציין את ט' באב, כתב דיכטר: "בניגוד לקולות כאלה ואחרים, אני לא מתעלם מהשבר הקשה שעובר עלינו. הריב חוצה בינינו, המחלוקת משסעת. כל צד מאשים את הצד השני, בדיוק כמו אז, בימים שלפני חורבן הבית השני. ברור לחלוטין ש"הבריונים" השורפים את אסמי המזון, ושאותם צריך לרסן בכל דרך - עובדים ופועלים עם כללים משלהם ולא לטובת העם והמדינה".

"בריונים" אינם חייבים להיות עם כח המונים, הם משתמשים בהמון כח: כח פיזי, כח פיננסי, כח כלכלי וכח עסקי. כן, הם גם מפעילים מוקדי כח אנושיים שסרים למרותם, מבלי באמת להבין זאת", כתב שר החקלאות. "זה האתגר הבא שלנו והוא מתחיל היום, ממש יום לאחר שציינו את ט' באב, יותר מאשר בימים רגילים".

שר החקלאות אבי דיכטר
שר החקלאות אבי דיכטר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"בדיוק כמו ביום הכיפורים של שנת 1973, "בריונים" של קונספציה, סיכנו מאוד את המדינה מבחינה ביטחונית וצבאית. כך היום, ישנם "בריונים" המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה. לא חשבתי אז ב-73׳, שחורבן בית שלישי מתרגש עלינו. אולי היותי צעיר מידי, או תמים מדי כלוחם בסיירת מטכ"ל, שגרמו לי כבר אז להיות אופטימי".

לסיום כתב דיכטר: "לא חשתי אז ואיני רואה היום, חורבן בית חלילה. אני כן רואה לנגד עיניי, את האתגר שביכולתנו להתמודד עימו ולנצח. השפויים משני הצדדים, שהם הרוב המוחץ, נגד "הבריונים" מכל צד, שהם המיעוט הרוצה לפוצץ. נעשה זאת עם הרבה שכל ועם המון לב, ובעיקר עם יותר שכל בלב - ביחד ננצח".

בתוך כך, שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה אופיר אקוניס מהליכוד התראיין היום בתוכנית הרדיו "הנבחרים" ב-100FM, ואמר כי "אין סיבה שהוועדה לבחירת שופטים לא תתכנס להכרעות בערכאות של בתי משפט השלום והמחוזיים".

יו''ר ועדת הכלכלה, ח''כ דוד ביטן
יו''ר ועדת הכלכלה, ח''כ דוד ביטן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי באירוע לרגל ט' באב שנערך ביום רביעי בראשון לציון, שלח חבר הכנסת דוד ביטן מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים יריב לוין, כשהתייחס לחקיקה המשפטית ולאישור החוק לביטול עילת הסבירות ואמר כי "לא נאפשר יותר שאדם אחד יקבע, בשלבים הבאים נתערב".

"אני בעד פשרות, ואנחנו כן נתערב בשלבים הבאים", אמר ביטן, "לא נאפשר יותר שבליכוד בן אדם אחד יקבע מה שקורה. אנחנו כן נתערב, אני אומר את זה בצורה מפורשת. אבל הנושא של עילת הסבירות זאת לא המלחמה החשובה. אין בזה שום דבר, בית המשפט ימצא את הדרך לעקוף את עילת הסבירות עם עילות אחרות. לכן המלחמה לא הייתה במקום".