גורם ברע"מ: "לחץ כבד על מנסור עבאס לפרוש מהקואליציה בשל האירועים בי-ם"

ביממה האחרונה התקיימו דיונים קדחתניים בין בכירי רע"מ לתנועה האסלאמית, במסגרתם גורמים בתוך המפלגה הערבית ובתנועה האסלאמית מפעילים לחץ על יו"ר המפלגה לפרוש מהקואליציה. כמו כן, בכירים ברע"מ שגיבו בעבר את עבאס מביעים כעת ספק לגבי תפקידם בקואליציה

זמן צפייה: 03:33

ברקע האירועים בירושלים ובמתחם הר הבית בימים האחרונים, גורם בכיר ברע"מ מסר היום (ראשון) לחדשות 13 כי "מופעל לחץ כבד על מנסור עבאס לפרוש מהקואליציה בשל האירועים בבירה.

במהלך היממה האחרונה התקיימו דיונים קדחתניים בין בכירי רע"מ לתנועה האסלאמית, במסגרתם גורמים בתוך המפלגה הערבית ובתנועה האסלאמית מפעילים לחץ על יו"ר המפלגה לפרוש מהקואליציה. כמו כן, בכירים ברע"מ שגיבו בעבר את היו"ר עבאס, מביעים כעת ספק לגבי תפקידם בקואליציה.

מהומות בהר הבית
מהומות בהר הבית | צילום: רויטרס

כזכור, חבר הכנסת מאזן גנאים אמר אמש לחדשות 13 כי אם יקרה מצב שבו השקט יופר שוב במסגד אל-אקצא - הוא יתנהל כחבר כנסת עצמאי. "אני לא רוצה לראות את המראות שראינו בימים האחרונים באל-אקצא, זה דבר ראשון הקש ששבר את גב הגמל. בשבילי ובשביל כל מוסלמי בעולם זה קו אדום, ואם ממשלת ישראל לא יודעת זאת, זה בעיה שלה. רצינו שינוי, אבל הם דוחפים אותנו החוצה", אמר הח"כ הערבי.

גם הבוקר, מאות מתפרעים שחלקם רעולי פנים, החלו לאסוף ולאגור אבנים במתחם הר הבית שבירושלים, בניסיון להפר את הסדר. המתפרעים חסמו מוקדם יותר היום את צירי הביקור באמצעות אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים. כוחות משטרה פעלו במקום להרחקתם במטרה לאפשר את הביקורים של היהודים במקום.

מהומות בהר הבית
מהומות בהר הבית | צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, שבעה בני אדם נפצעו באורח קל כאשר אוטובוס שעשה את דרכו לכיוון הכותל המערבי נרגם באבנים סמוך לשער האריות. צוותי מד"א העניקו להם וטיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים שערי צדק. שוטרים ולוחמי מג"ב עצרו עד כה תשעה חשודים בחשד לידויי האבנים, וכוחות משטרה ממשיכים לפעול באזור ומבצעים בשעה זו סריקות לאיתור חשודים נוספים.