איזנקוט זעם בוועדה: "לא מתקבלות מספיק החלטות אסטרטגיות"

פרסום ראשון: שר קבינט המלחמה גדי איזנקוט הביע את מורת רוחו מאופי ניהול המלחמה, וטען בוועדת החוץ והביטחון: "הרמתי דגל בפני ראש הממשלה, שבחודש וחצי התקבלו רק חמש החלטות קובעות". בזמן שהשר מתקרב לפרישה מהממשלה, גורמים טוענים כי המלחמה מתנהלת ללא קבלת החלטות

זמן צפייה: 01:31

פרסום ראשון: השר גדי איזנקוט, השתתף היום (שני) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ואמר דברים חמורים ביחס להתנהלות המלחמה וקבלת ההחלטות של הממשלה בנושא. לטענותו של איזנקוט, "בינואר עד פברואר היינו בצומת אסטרטגי והרמתי דגל בפני ראש הממשלה, שבחודש וחצי התקבלו רק חמש החלטות קובעות".

עוד אמר השר: "עברו חודשים ומאז ועד היום התקבלו רק שתי החלטות קובעות נוספות. זה הכול. נכנסנו לרפיח באיחור, למרות שכבר בפברואר המלצתי להיכנס. למרות הישגים של צה״ל, ההישג הרחב לא הושג".

הדברים נאמרים בפני חברי הכנסת, ונראה כי איזנקוט מתקרב לעזיבת הממשלה. מגורמים נוספים שהיו שותפים לקבלת ההחלטות נשמעים קולות שטוענים כי המלחמה מתנהלת ללא קבלת החלטות משמעותית.

נתניהו נואם בקונגרס ב-2015
נתניהו נואם בקונגרס ב-2015 | צילום: רויטרס

עוד התייחס לשאלת "היום שאחרי המלחמה", ואמר כי לתפיסתו, "ישראל צריכה לשלוט צבאית ברצועה, לצד שליטה של פורום בינלאומי עם דומיננטיות מצרית בעזה". עוד אמר השר כי מטרות המלחמה טרם הושגו, ואף טען כי "היה צריך לעדכן אותן מאז שנקבעו בסוף חודש אוקטובר". ברקע המגעים התקועים לעסקת חטופים, איזנקוט תומך בהגעה להסכם על מתווה לעסקה, משום שלדבריו, "מספר החטופים הולך וקטן - וממילא המלחמה תימשך שנים". השר טען כי לשיטתו, "אין טעם לדון באפשרות להגלות את סינוואר, משום שהדרך היחידה היא לחסל אותו".

חבר קבינט המלחמה הודיע כי האמריקנים הקימו פורום של שש מדינות שיעסקו בנושא "היום שאחרי", בו חברות ארה"ב, מצרים, קטאר, סעודיה, והרשות הפלסטינית. לפי השר, ישראל קיבלה הצעה להיות חברה בפורום, אך ראש הממשלה נתניהו דחה את ההצעה בתוקף.

כמו כן, איזנקוט הביעו חוסר שביעות רצון מדרך הניהול של המתלחמה המתמשכת, וטען כי הוא "מרגיש מחסור בדיונים רציניים ואסטרטגיים של הקבינט". עוד הוסיף חבר הקבינט כי נושא הנורמליזציה של שיראל עם סעודיה "לא מטופל כמו שצריך".