"שימוש עלוב ולא ממלכתי בצה"ל": איזנקוט הוקלט וגרם לסערה

בעקבות חשיפת הקלטות הרמטכ"ל לשעבר ומועמד רשימת המחנה הממלכתי לכנסת, בהן נשמע איזנקוט תוקף את התומכים בביטול ההתנתקות במילים חריפות, רבים גינו אותו ממחנה הימין: "טוב שהסיר מעליו את מסיכת הממלכתיות, אחרי גל הפיגועים שיצא מצפון השומרון"

גדי איזנקוט, בני גנץ וגדעון סער
סוגרים את הסקר האחרון עם 10 מנדטים בלבד. גנץ, סער ואיזנקוט במחנה הממלכתי | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בהקלטה שפורסמה היום (חמישי) ב"ישראל היום", הרמטכ"ל לשעבר ומועמד רשימת "המחנה הממלכתי" לכנסת גדי איזנקוט נשמע תוקף את התומכים בביטול ההתנתקות במילים חריפות, ואומר: "אלו אנשים שלא מבינים, הם יובילו למדינה דו-לאומית".

אמירתו של איזנקוט הציתה לא מעט תגובות, ומפלגת "הרוח הציונית" פרסמה תגובה לדברים: "צריך להסיר את הכובע בפני איזנקוט שבניגוד לאחיזת העיניים הקולקטיבית של המחנה הממלכתי, שם את כל האמת על השולחן. תמיכה בפינוי יישובים איננה ימין, אלא שמאל. זה הוויכוח בינינו לבין המחנה הממלכתי. 'הרוח הציונית' היא הבית של אנשי הימין הערכי שרוצים יישום של מדיניות ימין בממשלה הבאה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ, הגיב על אמירתו של איזנקוט בנושא ההתיישבות ביו"ש: "אם זה הולך כמו שמאל, מריח כמו שמאל ומגעגע כמו שמאל - אז זה שמאל, גם אם גנץ ואיזנקוט עטפו את השמאל שלהם בכמה עלי תאנה ימניים ודתיים, כדי לגנוב את ליבם של אנשי ימין ולהעביר קולות מהימין לשמאל".

גדי איזנקוט
הרמטכ''ל לשעבר גדי איזנקוט | צילום: פלאש 90

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הגיב כי "גדי איזנקוט - הדובר החדש של שלום עכשיו. טוב שהסיר מעליו את מסיכת הממלכתיות, אחרי גל הפיגועים שיצא מצפון השומרון. חוץ מהשמאל הקיצוני כולם כבר הבינו שהגירוש היה טעות. הרצון הזה לעקירת ישובים מתחיל להיראות כמו אובססיה. אחרי הפיגועים בבני ברק, רחוב דיזנגוף בתל אביב, אלעד - שיצאו ממרחב צפון השומרון שבו היה הגירוש - משאת נפשו של איזנקוט היא בלתי סבירה. רק התיישבות מביאה ביטחון ומונעת פיגועים, ובצפון השומרון שנשאר שטח C - דווקא אפשר לתקן".

ח"כ מירי רגב הוסיפה: "אין להם בושה. אין להם 'ממלכתיות'. ביולי האחרון בני גנץ הודיע על הכנסת 'ערך הממלכתיות' לרוח צה"ל והקוד האתי של הצבא. מסתבר שהכול היה מתוכנן. שימוש זול בצבא ההגנה לישראל. 'במקרה' גדי איזנקוט הוא מספר 3 ברשימה של גנץ, והוא יזם את הקוד. 'צירוף מקרים' מופלא הוביל לכך שהרשימה שלהם לכנסת נקראית 'המחנה הממלכתי'. שימוש עלוב ולא ממלכתי בצה"ל".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'
חוגג. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לדברי רגב, "עוד מתברר כי תלונה הוגשה בנושא ליועמ"שית - על השימוש הפוליטי של גנץ בצה"ל. והיועמ"שית? היא נתנה למשנה שלה אביטל סומפולינסקי לטפל בתלונה. 'צירופי המקרים' לא עוצרים;
'במקרה' המשנה ליועמ"שית היא חברה קרובה של השר חילי טרופר 'הממלכתי' (הצהירה על כך בהסדר ניגוד העניינים). מכל הפרקליטות, 'יצא' שהחברה מונתה לטפל בתלונה נגד מפלגתו של החבר וגנץ. כשזה קורה פעם אחת זה מקרה. כשזה קורה פעמיים זה צירוף מקרים. כשזה קורה פעם שלישית זו שיטה".