בעקבות המהומות: הנטיעות בנגב יופסקו עד להשגת הבנות עם רע"ם

לאחר שיידוי האבנים על כוחות הביטחון התחדש, פעילות קק"ל באזור מולדה תופסק עד שתושג הסכמה במו"מ בין השר מאיר כהן לנציגי המפלגה הערבית. השר כהן: "הושגה פשרה לפיה עבודות הנטיעה יסתיימו היום כמתוכנן וממחר יתנהל מו"מ מואץ"

זמן צפייה: 04:33

בעקבות המהומות בנגב, נטיעות קק"ל באזור מולדה שבנגב יופסקו החל מהיום (רביעי) עד להשגת הבנות במשא ומתן בין שר הממונה על התיישבות הבדואית בנגב מאיר כהן לבין נציגי רע"ם. מטעמו של כהן נמסר: "לאחר מגעים שניהל השר עם גורמים פוליטיים נוספים, הושגה פשרה לפיה עבודות הנטיעה יסתיימו היום כמתוכנן והחל ממחר יתנהל משא ומתן מואץ להמשך ההסדרה".

מוקדם יותר היום התחדשו הנטיעות, וצעירים בדואים יידו אבנים לעבר שוטרים שהיו במקום במחאה. תשעה חשודים נעצרו. בנוסף, השב"כ החל לחקור את אירוע הצתת הרכב והנחת האבנים על מסלת הרכבת אמש, שעלולים היו להפוך לפיגועים קשים - כאירועים לאומניים.

כזכור, אמש חשודים יידו אבנים לעבר כלי רכב בכביש 25 במחאה על חידוש נטיעות קק"ל באזור. עוד קודם לכן, רכבת נוסעים בלמה סמוך לצומת גורל לאחר שאבנים הונחו על מסילת הברזל. בנוסף, הוצת רכבו של כתב "הארץ" שהגיע ליישוב שגב שלום, הוא הסתתר בחנות וחולץ על ידי המשטרה.

ביידוי האבנים נגרם נזק לרכב, אך לא היו נפגעים בנפש. לאחר מכן, העימותים עברו לצומת שגב שלום, שם נפצעו קל שני שוטרים מאבן ומזיקוק. בזמן ההתפרעויות נחסם כביש 25 לתנועה, אך מאוחר יותר הוא נפתח. גם שער היישוב נבטים נסגר בעקבות המהומות.

בסך הכול נעצרו 18 בני אדם וכן נפצעו שני שוטרים. המהומות החלו לאחר שאנשי הליכוד הגיעו אתמול כדי להשתתף בנטיעות וברקע מסריו של יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, שזעם על ההחלטה לחדש את הנטיעות לאחר שנתיים של הקפאה - הקפאה שבוצעה תחת ממשלת נתניהו בשנת 2020.