הערכה: ההצהרות בטקס בבית הלבן יכללו מחויבות לנושא הפלסטיני

לקראת החתימה על הסכם שלום עם איחוד האמירויות והצהרת שלום עם בחריין, התגלעה מחלוקת – הישראלים דורשים הקפדה על הנחיות קורונה כמו מסכות ואי לחיצת ידיים, למורת רוחם של האמריקנים

זמן צפייה: 04:10

יממה לקראת הטקס ההיסטורי שצפוי בבית הלבן - נודע כי ככל הנראה, בכל ההצהרות שיישאו מחר (שלישי) המנהיגים, תהיה התייחסות לנושא הפלסטיני. הישראלים מסרבים לחשוף את פרטי הסכם השלום עם האמירויות ופרטי הצהרת השלום עם ממלכת בחריין, בטענה שזה יתפרסם מאוחר יותר לאחר החתימה. בנוסף, מסרבים בצד הישראלי למסור פרטים כיצד יתנהל טקס החתימה עצמו.

כמו כן, ישנה מחלוקת בין הישראלים לאמריקנים על נהלי ההיגיינה בטקס בצל הקורונה - כמות המשתתפים, האם האורחים יחבשו מסכות והאם גם הבכירים יעטו מסכות במהלך הטקס. הצד הישראלי דורש שכן, לעומת זאת האמריקנים מייחסים לזה חשיבת פחותה. ישנה מחלוקת בנוגע ללחיצת היד, שכן נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נוהג לעשות זאת חרף הנחיות הקורונה. עוד אירוע שצפוי ללוות מחר את ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא ההפגנה הצפויה מחר בוושינגטון סמוך לבית הלבן של ישראלים המתגוררים שם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליגות הכדורגל יימשכו בזמן הסגר; לא יתאפשר טייקאוויי ממסעדות

אדלשטיין: הסיבה לעלייה בתחלואה – אי ציות הציבור להנחיות

תתאפשר תנועה אווירית בזמן הסגר: טיסות שכבר אושרו יפעלו כרגיל

נתניהו וטראמפ
נתניהו וטראמפ | צילום: אבי אוחיון

לוח הזמנים של הטקס כולל פגישה אישית בשעה 18:20 (שעון ישראל) בין נתניהו וטראמפ. לאחר מכן תתקיים פגישה מרובעת עם שרי החוץ של המדינות הערביות, ואז ארבעתם יצעדו לעבר המדשאה הדרומית, שם כל אחד מהם צפוי לחתום על ההסכמים, לשאת נאום, השמעת ההמנונים של המדינות, ולבסוף הם יצאו לארוחת צהריים משותפת.

זמן קצר לאחר שנחת בוושינגטון, שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני מחזיק בידי את טיוטת חוזה השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, וגם את הצהרת השלום ההיסטורית בין ישראל לבחריין. עבדנו על זה הרבה מאוד שנים. הרגע הזה מגיע מחר", והוסיף: "זו תפנית עצומה בתולדות ישראל, גם בתולדות המזרח התיכון. תהיה לזה השפעה אדירה וחיובית על כל אזרחי ישראל. אני גם מבטיח לכם, לפי מה שאני רואה כאן, שעוד מדינות בדרך".

ג'ארד קושנר ומאיר בן שבת באיחוד האמירויות
ג'ארד קושנר ומאיר בן שבת באיחוד האמירויות | צילום: רויטרס

נתניהו התייחס גם להגבלות הקשות שצפויות בחגים: "גם כשאני עסוק בעבודה המדינית החשובה הזו, אני לא שוכח לרגע שאלה ימים קשים לכולנו. הספקתי לדבר היום גם עם שר האוצר וגם עם שר הבריאות, ומחר בערב כשאני חוזר לישראל אנחנו נמשיך לעבוד למענכם אזרחי ישראל, כדי שנתגבר על הקורונה וגם נביא שלום".