"מדינה ערבית נוספת תחתום על הסכם עם ישראל בתוך יום-יומיים"

שגרירת ארה"ב באו"ם אמרה בריאיון לעיתון אל-ערביה כי אחרי איחוד האמירויות ובחריין, צפויה להיות הכרזה על עוד מדינה ביומיים הקרובים

זמן צפייה: 00:43

קלי קראפט, שגרירת ארצות הברית באו"ם, אמרה הערב (רביעי) בריאיון לעיתון "אל-ערביה", כי "מדינה ערבית נוספת תחתום על הסכם שלום עם ישראל בעוד יום או יומיים", והוסיפה כי "התוכנית שלנו היא להביא מדינות נוספות, שאותן נחשוף בקרוב מאוד.

בנוסף, קראפט הביעה את תקוותה של וושינגטון כי גם ערב הסעודית תחתום על הסכם שלום עם ישראל: "מובן מאליו שאנחנו נקבל בברכה את ערב הסעודית, אך העיקר הוא שנתמקד בהסכמם ולא נרשה למשטר האיראני לנצל לרעה את רצונן הטוב של בחריין, איחוד האמירויות הערביות, או ישראל". "אנחנו רוצים לצרף את כולן, בתקווה שזה יאפשר לאזרחים האיראנים לראות שאנשים באמת רוצים שלום במזרח התיכון, וכי הם חלק מהשלום הזה", אמרה קראפט.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתום שעות של דיונים, השרים סיכמו: סגר מלא מיום שישי

"ניתוח לנפש": המסע הרוחני של צבי יחזקאלי לאומן

התנהלות נתניהו מוכיחה: הגבלת ההפגנות חשובה לו יותר מכל סוגיה

קלי קראפט, שגרירת ארה''ב באו''ם
קלי קראפט, שגרירת ארה''ב באו''ם | צילום: חדשות 13

עוד דווח לאחרונה כי מורוקו, עומאן וסודאן הן בין המדינות שברצונן ליצור קשרים עם ישראל, זאת על רקע מאמצים כבירים מצד וושינגטון על מדינות ערביות לחמם את היחסים עם ישראל. מוקדם יותר היום, מקורות בסודאן אמרו לחדשות 13 כי תוצאות השיחות בין סודאן למשלחת האמריקנית באבו דאבי היו "חיוביות מאוד", וכי יש סיכוי גדול ש"בקרוב מאוד" תהיה הכרזה על נרמול היחסים עם ישראל.

זאת, לאחר שראש המועצה הריבונית של סודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן עזב את אבו דאבי חזרה לחרטום. לפי המקורות, הסכם עתידי תלוי בהיענות ארצות הברית לדרישות של סודאן, שכוללות בעיקר סיוע כלכלי נרחב והסרת שמה מרשימת המדינות תומכות הטרור.