בן גביר על מצעד הדגלים: "נעלה להר הבית על אפם וחמתם"

לקראת מצעד הדגלים בירושלים, אמר השר לביטחון לאומי בריאיון לגלי צה"ל כי "במשך כל השנים אמרו שזה לא מתאים וזה לא הזמן. זה בדיוק הפוך, כשאתה מתקפל - אתה מקבל את 7 באוקטובר. נצעד מחר בשער שכם ונעלה להר הבית. צריך להגיד שהר הבית שלנו. אם נתייחס לעצמנו כבעלי הבית - האויבים שלנו יעריכו אותנו"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עולה להר הבית
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עולה להר הבית | צילום: מינהלת הר הבית

לקראת מצעד הדגלים שיתקיים מחר בירושלים, אמר הבוקר (שלישי) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי "יהודים יצעדו בשער שכם ויעלו להר הבית על אפם וחמתם של החמאסניקים. צריך להכות אותם במקום שהכי חשוב להם". את הדברים אמר בריאיון לאפי טריגר בגלי צה"ל.

"כל השנים תמיד אמרו לנו, 'זה לא מתאים, זה לא הזמן, בואו לא נעלה להר הבית'. זה בדיוק הפוך. כשאתה אומר 'זה ירגיז אותם אז לא נעשה' - אתה מקבל 7 באוקטובר. הר הבית שלנו. ירושלים שלנו. אם נתייחס לעצמנו כבעלי הבית - האויבים שלנו יעריכו אותנו".

השר איתמר בן גביר במצעד הדגלים
השר איתמר בן גביר במצעד הדגלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול הודיעה המשטרה כי מצעד הדגלים המסורתי ביום ירושלים יעבור גם השנה בשער שכם - חרף המצב הביטחוני המתוח. המצעד ייצא ביום מחר ממרכז הבירה לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה וסמטאותיה, ולא צפוי לעבור בהר הבית או בשערים אחרים.

בעקבות המצעד, בין 14:00-19:00 מחר ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים: בן צבי, בצלאל, המלך ג׳ורג׳, קרן היסוד, אגרון, יצחק קריב, שלמה המלך, מנשה בן ישראל, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה, מנהרת צה"ל, חיים בר לב לכיוון דרום, סולטאן סולימן לשני הכיוונים. הצירים ייפתחו בהדרגה, בהתאם להתקדמות הצעדה. בזמן צעדת הדגלים, הרכבת הקלה לא תפעל בתחנות שסמוכות לכיכר צה״ל משני הכיוונים. כמו כן, תחבורה ציבורית באזור תיסע בצירים חלופיים.

שוטרים רבים ייפרסו לקראת הצעדה ובמהלכה, והמשטרה תפעל לאבטחת הקהל ולוויסות תנועת הולכי רגל וכלי רכב באזור, ובפרט בסמוך לעיר העתיקה. "תכלית הפעילות המשטרתית הינה לשמור על מרקם חיים תקין ככל שניתן, ולאפשר למשתתפי הצעדה וגם ליתר ציבור הולכי רגל והמתפללים מכל הדתות להגיע ליעדו ולמחוז חפצו בבטחה וביטחון", נמסר מהמשטרה. ביום חמישי יפעלו למעלה מ-3,000 שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור משטרתיים ומתנדבים, ברחבי העיר לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש והכוונת התנועה, במסגרת שאר האירועים המרכזיים שיתקיימו בעיר לציון יום ירושלים, בהם טקסים וסיורים שונים, והילולת שמואל הנביא.

מהמשטרה נמסר כי ההיערכות המבצעית בירושלים תהיה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן. מחוז ירושלים וכוחות משטרה נוספים ייערכו לאירוע עם אמצעים טכנולוגיים, ושוטרים גלויים וסמויים. המשטרה תפעיל תצפיות, סיורים רכובים ורגליים, כוחות תגובה על רכבים דו גלגליים, יחידות משטרתיות מיוחדות ואמצעי חוזי ותצפית מהקרקע ומהאוויר.