צעדי החקיקה - והמתקפה של היועמ"שית: "רק תחילת הקרב"

אחרי נאומה המחושב מאוד של היועצת המשפטית לממשלה, גורמים בסביבתה טענו כי ככל שצעדי החקיקה של הקואליציה יהיו "חמורים" יותר - כך גם בהרב-מיארה וכלל המערכת המשפטית יגיבו בחומרה יתרה

זמן צפייה: 01:10

למרות הנאום המאוד מחושב של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מוקדם יותר היום, גורמים בסביבתה טענו הערב (חמישי) בפני חדשות 13 כי מבחינתה - "זהו רק תחילת הקרב". היועמ"שית, כך אומרים בסביבתה, מבינה שהיא "יוצאת" לקרב. לטענת מקורביה, ככל שצעדי החקיקה של הקואליציה יהיו "חמורים" יותר - כך גם היועצת המשפטית וכלל המערכת המשפטית יגיבו בחומרה יתרה.

לטענתם, עוד לא קמה הממשלה החדשה, וכבר בקואליציה מנסים לקדם הליכי חקיקה "בעייתיים" מאוד מבחינתה. לדבריהם של מקורביה, נאומה היום נועד להדגיש בפני הציבור והדרג המדיני כי היא מתנגדת למהות החקיקה וגם לדרך שלה - הליך מזורז ש"מערער את הדמוקרטיה".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בכנס למשפט בחיפה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בכנס למשפט בחיפה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

עוד נודע כי היועצת המשפטית לממשלה התלבטה מתי לשאת את הנאום הזה, ואחרי שראתה את "בליץ" החקיקה של הקואליציה החדשה, היא הייתה מוכרחת להתייחס לנושא מצידה, כך לטענת גורמים בסביבתה. מאחר ובכנסת היא לא יכלה לשאת דברים בצורה שוטפת ומסודרת - היא בחרה את הפורום המתאים לה, באוניברסיטת חיפה, ב"מגרש הביתי" שלה.

בסביבתה אומרים כי היא לא מורתעת מהביקורת ומהאיומים עליה, וכי אין בכוונתה להתפטר מהתפקיד. לטענתם, היא מתכוונת "לעמוד על המשמר" ולראות מהם צעדי החקיקה הבאים של הממשלה המיועדת.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, בהרב-מיארה אמרה היום בכנס חיפה למשפט שנערך באוניברסיטת חיפה, כי "הצעות החקיקה הנדונות בימים אלה - מה שמכונה לצערי 'בליץ' החקיקה - אינן עומדות כל אחת בפני עצמה. התמונה הגדולה חשובה. צבר ההצעות שעל הפרק, בוודאי אם ימומש בחופזה, שלא מתוך ראייה כוללת וארוכת טווח, עלול לשבש את מערכת האיזונים והבלמים בין רשויות השלטון".

היועצת המשפטית לממשלה התייחסה בדבריה לתהליך שבו ראוי לקדם מהלכים משטריים: "איני חולקת על חשיבותה של חשיבה ביקורתית ביחס למבנה המשטרי הקיים. שינויים הם לעיתים מחויבי המציאות. אך הרעיון לפיו נכון או ניתן לבצע שינוי עמוק במארג המשטרי באבחת חרב, שגוי בעיני. שינוי משטרי מהותי דורש חשיבה מעמיקה ושיקול דעת מושכל".