משרד הבריאות מתנגד לטיסות לאומן: "30 אלף איש על רחוב וחצי"

מנהל המחלקה ליחסים בינ"ל במשרד הבריאות הביע בוועדת הקורונה את התנגדותו להגעת עשרות אלפי ישראלים לאוקראינה • שאשא-ביטון: "אם נכנסים 16 אלף אברכים צריך למצוא דרך להכניס את כולם"

זמן צפייה: 02:04

ועדת הקורונה התכנסה היום (שלישי) כדי לדון בפתיחת השמיים, ובטיסות הצפויות לאומן שבאוקראינה. לדברי ד"ר אשר שלמון מנהל המחלקה ליחסים בין-לאומיים במשרד הבריאות, "עמדתנו המקצועית היא שאסור לאפשר לאירוע להתרחש בשל ההתכנסות של 30 אלף איש על רחוב וחצי, הדרך היחידה לעצור את זה היא שהרשויות באוקראינה ינקטו את הפעולות המתאימות".

"גיבשנו הבנות עם הרבה מאוד מדינות עד היום שבו מצאנו את עצמנו שוב מדינה אדומה והמדינות לקחו צעד אחורה", הסביר שלמון. "המתווה של ירוק ואדום - כל עוד אנחנו אדומים לא יהיו הסכמים מלבד מתווה חד צדדי שיאפשר כניסה לישראל ממדינות ירוקות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אתמול אובחנו 1,792 נדבקים בקורונה; מניין המונשמים עלה ל-101

בתגובה לניסיון הנחת המטען בגולן: צה"ל תקף בדרום סוריה

כמו בסרטים: נתקעו על אי בודד, סימנו SOS על החול – וחולצו

מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב, רויטרס
מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב | צילום: רויטרס

כמו כן, הוועדה דנה באישור הכניסה לישראל עם תנאי בידוד מקלים שנתן ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו, ל-16 אלף אברכים. לדברי יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, "צריך להיות דין אחד לכולם. אם אנו יודעים לתת מתווה ומענה לקבוצה מסוימת אנו צריכים לתת מענה לכולם. אם נכנסים 16 אלף אברכים צריך למצוא דרך להכניס את כולם".

"המטרה של הדיון היא להציף שוב את פתיחת השמיים. צריך לזכור שלא מדובר רק על נתב"ג והתיירים אלא יש כאן הרבה מאוד מעגלים של אנשים שמתפרנסים מהעולם הזה ועלינו לדאוג לפרנסתם", הסבירה שאשא-ביטון. "אנחנו כאן כדי לראות איך אנחנו מקדמים את זה במיוחד לנוכח הפעולות האחרונות שננקטו בממשלה".

נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

איתן בן דוד מ"מ ראש המל"ל אמר בוועדה כי "לא בטוח שצריך מעבדה לבדיקת קורונה בנתב"ג. אולי לא צריך בכלל במקום אחר. עד היום המדיניות הייתה להפנות כל בדיקה שהיתה לקהילה כלפיי פנימה. כולם מבינים שצריך לפתוח את השמיים לתיירות, עסקים ואי אפשר להמשיך להתכנס בתוך עצמנו".

כאמור, אתמול אישר גמזו את הסדר כניסתם של 16 אלף סטודנטים ותלמידי ישיבות לישראל במהלך החודשים הקרובים - בתנאי בידוד מקלים. תלמידי ישיבות וסטודנטים, ממוסדות שאושרו על ידי משרד הבריאות ושמגיעים לארץ לתקופות ממושכות, יוכלו להגיע ויחוייבו בבידוד של שבועיים בקפסולות של עד שישה אנשים.

נתב''ג
נתב''ג | צילום: רויטרס

מדובר בכ-2,000 סטודנטים שמגיעים ללימודים באוניברסיטאות, עד כ-12,000 תלמידי ישיבות, עד כ-5,000 משתתפים בפרויקט מסע, כ-500 משתתפים בפרויקט נעל"ה וכ-1,500 במוסדות פרטיים. עד כה אושרו 31 מוסדות מתוך 183 שהגישו.

משרד הבריאות ינהל פיקוח ובקרה קבועים כדי לוודא עמידה בתנאי הבידוד ועל מנת שלא תהיה חריגה באף מוסד. "בתקופה מורכבת זו יש לאזן בין שמירה על בריאות הציבור לבין שמירה על הערכים של המדינה והקשר עם יהדות העולם", ציין גמזו.