הליכוד: משה סעדה שוריין במקום ה-28, שיקלי וסילמן במקומות 14 ו-16

כפי שפורסם בחדשות 13: בנימין נתניהו שריין ברשימת מפלגתו לבחירות הקרובות את עמיחי שיקלי, עידית סילמן ומשה סעדה במקומות ריאליים. בנוסף שוריינו צגה מלקה ויוסי פוקס

זמן צפייה: 02:39

בתום ישיבה של מזכירות הליכוד הערב (רביעי), אושרו שריוני יו"ר מפלגת הליכוד ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לרשימת המפלגה לבחירות הקרובות לכנסת. כפי שפורסם בחדשות 13, במקום ה-14 שריין נתניהו את עמיחי שיקלי, במקום ה-16 עידית סילמן ובמקום ה-28 משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, שיצא בביקורת על המערכת בנוגע לתיקי נתניהו. במקום ה-37, שיכול להיות ריאלי במידה ויוחל החוק הנורבגי, משוריינת צגה מלקו. נתניהו: "כולם מוכשרים, כולם ראויים, לכולם יש הישגים משמעותיים כל אחד בתחומו".

נתניהו אמר הערב על חברי רשימתו שנבחרו בפריימריז: "רשימה מעולה שתביא לישראל ממשלה יציבה ל-4 שנים טובות שבהן נדכא את הטרור, נחזיר את הגאווה הלאומית, ונוריד את יוקר המחייה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209142033' autoplay='0' credit='' desc='בנימין נתניהו הערב, לאחר ההכרזה על השריונים' poster='' kid='1_vg5ahjrp' duration='']

עידית סילמן התפטרה מהכנסת בתחילת השבוע, זאת לאחר שהודיעה בחודש אפריל האחרון על פרישתה מהקואליציה, ללא הודעה מוקדמת לראש מפלגתה וראש הממשלה דאז, בנט, והייתה אחד מהגורמים להתפרקותה של הממשלה האחרונה. עמיחי שיקלי התפטר מהכנסת עוד בחודש יולי.

ח''כ עידית סילמן
ח''כ עידית סילמן | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בתחילת חודש יולי לאחר ההודעה על יציאה לבחירות נוספות, אישרה ועדת החוקה של הליכוד את הצעת נתניהו לשיטת הפריימריז, במסגרתה נתניהו יקבל חמישה שריונים, שלושה מהם במקומות ריאליים – 14, 16 ו-28 ושני השריונים הנוספים יהיו במקומות 37 ו-43, שנכון לעכשיו לפי הסקרים אינם ריאליים. בין המועמדים האפשריים לשריון על ידי נתניהו הם עמיחי שיקלי, שאתמול התפטר מהכנסת כדי להתמודד ברשימה קיימת לאחר שהוכרז כפורש, יו"ר הקואליציה לשעבר עידית סילמן ותא"ל (במיל') גל הירש.

Whatsapp Image 2022 04 25 At 1
עמיחי שיקלי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יותר מוקדם היום נפגש נתניהו עם מנהיגה הרוחני של מפלגת "נעם" שמתנגדת ללהט"בים, הרב צבי טאו, ושיכנע אותו להתאחד עם בן גביר וסמוטריץ'. במסגרת האיחוד ח"כ אבי מעוז, יו"ר המפלגה, יוצב במקום ה-11 ברשימה. כמו כן, "ישראל חופשית דמוקרטית" בראשות אלי אבידר ו"המחנה הממלכתי" הגישו גם הם את רשימותיהן לכנסת ה-25. "ישראל חופשית דמוקרטית", הרשימה של ח"כ אלי אבידר, מורכבת כולה מאנשי מחאה ומחושפי שחיתויות. בעשרת המקומות הראשונים ניתן למצוא את השר לשעבר אלי אבידר- יו"ר הרשימה; רפי רותם - "לוחם צדק"; לירי שביט בורק - עיתונאית עצמאית ופעילה למען שקיפות ועוד.

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ אמר: "המחנה הממלכתי הגישה היום את רשימתה לכנסת, רשימה של שליחי ציבור איכותיים, ממלכתיים, מחוייבים לאזרחים שנחושים לשנות. אחרי הבחירות נקים ממשלה רחבה ויציבה שתעבוד למען כל אזרחי מדינת ישראל".