השרה רגב ביטלה את נאום אוחנה: "מטקס של העם לטקס של מירי"

השרה הממונה על טקס המשואות הודיעה ליו"ר הכנסת כי הוא ישתתף בחלק קצר בלבד במקום לשאת נאום מרכזי בתחילת הטקס, וגורמים בסביבתו זועמים: "החליטה לשנות את המסורת על דעת עצמה". אם לא יחול שינוי, אוחנה מתכוון להחרים את האירוע

זמן צפייה: 03:04

השרה מירי רגב הודיעה אמש ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה כי במקום נאום מרכזי בתחילת טקס המשואות בערב יום העצמאות, הוא ישתתף בחלק קצר תוך כדי השאת משואה, וגורמים בסביבתו זועמים היום (שישי) ואומרים: "היא החליטה את זה על דעת עצמה והופכת את הטקס של העם לטקס של מירי".

"75 שנה יש בטקס הדלקת המשואות מסורת, מירי רגב החליטה לשנות את המסורת", הוסיפו מקורביו של יו"ר הכנסת, "דוחקים את הכנסת שמייצגת את העם - במקום להיות במרכז כמו שהיה מאז ומעולם היא נדחקת".

רגב הכחישה את ביטול נאום יו"ר הכנסת בטקס, ומסרה בהודעה מטעמה כי אוחנה התבקש לאחד בין נאומו בתחילת הטקס לנאום בעת הדלקת המשואה. לפי הודעתה של שרת התחבורה, הבקשה הועברה ליו"ר הכנסת בשל "שינוי מתכונת הטקס, שנועד לאפשר את הרחבת פרק הזיכרון". עוד הוסיפה רגב: "ככל וניתנה הנחיה של יו״ר הכנסת למשמר הכנסת להחרים את הטקס, הרי שיש בכך פגיעה בממלכתיות של הטקס וחריגה מסמכותו".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בטקס
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בטקס המשואות בשנה שעברה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השיחה בין רגב לאוחנה הייתה קשה מאוד, והוא הורה למשמר הכנסת לעזוב את החזרות. אם לא יחול שינוי, אוחנה מתכוון להחרים את הטקס. בסביבתה של רגב טוענים כי אוחנה ביקש לנאום במשך 20 דקות, ומטעמו של אוחנה טוענים כי מדובר בשקר ואומרים שהוא לא הציב דרישות, ובשנה שעברה נאם במשך 8 דקות בלבד.