לבני: ישראל מכירה בשלמותה הטריטוריאלית של גאורגיה

התייחסות ישראלית ראשונה למצב בגיאורגיה • בתום דיון שקיימה שרת החוץ ציפי לבני נמסר כי ישראל עוקבת בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בדרום אוסטיה ואבחזיה ומקווה שמעשי האלימות שם ייפסקו • שר הביטחון אומר לחדשות 10 כי "גאורגיה היא ידידה של ישראל ויש בינינו ובינה יחסים גם של אפסקת מערכות, בעיקר הגנתיות"

(1:47 דק')

בתום דיון שקיימה שרת החוץ ציפי לבני במשרדה בעקבות המצב הקשה בגאורגיה אמרה השרה כי
"ישראל עוקבת בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בדרום אוסטיה ואבחזיה ומקווה שמעשי האלימות ייפסקו".

בהתייחסות ישראלית ראשונה למצב אמרה שרת החוץ כי "ישראל מכירה בשלמותה הטריטוריאלית של גאורגיה וקוראת למציאת הסדר בדרכי שלום".

שר הביטחון אהוד ברק אמר לחדשות 10 כי "גאורגיה היא ידידה של ישראל ויש בינינו ובינה יחסים גם של אפסקת מערכות, בעיקר הגנתיות. יחד עם זה אני חושב שיש לזה מימד מביך וילדותי בהתעסקות בעסקאות הנשק בכותרות העיתונים".

צבא רוסיה השלים בצהריים את פריסת כוחותיו והשתלטותו על צחינוולי, בירת חבל דרום אוסטיה.

בשעות הבוקר המאוחרות הודיע צבא כי השלים את הליך הנסיגה מחבל הארץ הבדלני. רוסיה שגרה למבצע הצבאי בדרום אוסטיה 10,000 חיילים הממתינים לפקודה. ועל רקע המשך הלחימה והמתיחות באזור, מחפשים אזרחים ישראלים רבים השוהים בקווקז דרכים להמלט מהאזור ולשוב ארצה.

שליח הסוכנות היהודית, גרגורי ברודצקי, אמר בשיחה עם חדשות nana10 כי "יש המון פניות מישראלים שנמצאים בגאורגיה ורוצים להקדים את הטיסות - אבל אין החלטה על פינוי ממשרד החוץ הישראלי ולכן אנחנו יכולים לעזור רק לאלה שרוצים לעלות".

וושינגטון גינתה היום את פעולותיה של מוסקבה באזור. "הבית הלבן מוקיע את פעולותיה של רוסיה בגיאורגיה ומגדיר את הקונפליקט "מסוכן וחסר פרופורציה". ג'יימס ג'פרי, סגן היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ג'ורג' בוש, אמר היום כי "ארצות הברית תהיה מודאגת מאוד אם יתברר שהדיווחים בנוגע למתקפה הקרקעית של רוסיה בגיאורגיה, נכונים".