הערכה: אולמרט לא יתמודד

ראש הממשלה יכנס הערב מסיבת עיתונאים, כך הודיעה לשכתו לפני זמן קצר • בלשכתו מסרבים לפרט את תוכן ההודעה שיישא אולמרט • אולם ההערכות הן שהוא יודיע כי לא יתמודד בבחירות המוקדמות במפלגת קדימה • על פי הסקרים האחרונים, ציפי לבני מובילה במפלגה, ושאול מופז אחריה

על פי רוב ההערכות במערכת הפוליטית, ראש הממשלה יודיע הערב (רביעי) כי הוא אינו מתכוון להתמודד בבחירות המוקדמות במפלגת קדימה.

בלשכת ראש הממשלה מסרבים עדיין לפרט את תוכן ההודעה שתינתן בשעה שמונה בערב. אם אולמרט יודיע כי הוא אינו מתמודד, משמעות ההודעה היא - יהיו פריימריז ולאחר שייבחר מועמד נוצר חלון הזדמונויות של חודש וחצי שהמועמד שייבחר יוכל אז לנסות לייצר קואליציה עד לפתיחת מושב החורף של הכנסת.

בתחילת אוקטובר אולמרט ייאלץ להגיש את התפטרורתו לנשיא, אם המועמד של קדימה יצליח לייצר קואליציה אז תוך יום הוא ראש ממשלת ישראל. אם לא הצליחו להרכיב ממשלה הולכים לבחירות תוך 90 יום ואולמרט עדיין ישמור על כסאו.

עד כה אולמרט סירב להתייחס לנשוא התמודדותו בבחירות המקדימות לראשות קדימה. על פי הסכם שהושג בין אולמרט לשרת החוץ, ציפי לבני, המנצח בפריימריז יוכל להתחיל להרכיב ממשלה חלופית בראשותו. כלומר, אם ראש הממשלה יחליט שהוא אינו מתמודד, משמעות הדבר - שאולמרט יסיים את כהונתו כבר לאחר הפריימריז, המתוכננים להתקיים בתאריך 17 בספטמבר.

שר הביטחון, אהוד ברק, הנמצא בוושינגטון בביקור עבודה אמר לרשת הטלוויזיה CNN כי: "איני יודע מה יגיע ראש הממשלה, אני מניח כי ככל הנראה יודיע שהוא לא יתמודד בפריימריז במפלגה שלו".