אסד: לא נוותר על החזרתה של כל רמת הגולן עד טבריה

נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר בשיחה עם עורכי עיתונים במהלך ביקורו באיחוד האמירויות כי ישראל צריכה להיות מוכנה לסגת מכל השטחים הסוריים שנכבשו ב-1967 כחלק מהסכם השלום בין הצדדים. אסד צוטט בעיתון "אל-חליג"' כי סוריה לא תוותר על החזרתה של כל רמת הגולן עד טבריה • אמש אמר אסד כי סוריה הציבה את החזרת הגולן כתנאי למשא ומתן בינה לבין ישראל

(2:35 דק')

את הדברים אמר אסד בביקורו באיחוד האמירויות. עוד אמר כי מעורבות של ארצות הברית בשיחות היא הכרחית לקראת השלב הבא במגעים בין המדינות. "בשלב זה איננו מדברים עם ישראל על שום דבר אחר פרט להחזרת אדמותינו. במשא ומתן ישיר נדון בסוגיות המים והיחסים ובנושאים נוספים", דברי אסד.

אמש אמר אסד במהלך ביקורו באמירויות כי "סוריה הציבה את החזרת הגולן כתנאי למשא ומתן בינה לבין ישראל וכי מתנהלות שיחות בלתי ישירות עם ישראל בתיווך תורכי. עוד הוסיף ואמר כי "השיחות עדיין בשלב הראשון, ובשלבים הבאים יש צורך בחסות בינ"ל מצד ארצות הברית שהיא מעצמה ובעלת יחסים מיוחדים עם ישראל".

במהלך ביקורו התייחס אסד גם למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ואמר כי "אחדות בין הפלסטינים היא בסיס לפתרון הבעייה הפלסטינית, והמשא ומתן בין ישראל לסוריה מהווה תמיכה לבעייה זו".

בחודש שעבר התייחס אסד בראיון לעיתון "אל-ווטן" הקטארי לסוגיית רמת הגולן ואמר כי "ישראל מוכנה לרדת מרמת הגולן תמורת שלום". אסד סיפר בראיון, כי מאז אפריל 2007 מתקיים ערוץ העברת מסרים בין ישראל לסוריה דרך ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן. "ארדואן הודיע לי על מוכנותה של ישראל לרדת מהגולן תמורת שלום עם סוריה", אמר אסד.

"התיווך בין דמשק ותל אביב נעשה אינטנסיבי בצורה ניכרת לאחר מלחמת לבנון בקיץ 2006 ולאחר ניצחון ההתנגדות", סיפר הנשיא הסורי, "אבל כניסתה של טורקיה לערוץ התיווך באפריל 2007 הולידה פרטים חיוביים חדשים, כשאולמרט הודיע לראש הממשלה הטורקי על מוכנותו לסגת מהגולן", דברי אסד.

מופז בביקור ברמת הגולן: מסירת הגולן פירושה "האיראנים כאן"

בתוך כך, ביקר היום שר התחבורה, שאול מופז, ברמת הגולן והעביר מסר תקיף לראש הממשלה לפיו אסור לישראל להחזיר שטחים מרמת הגולן. מופז אמר כי "עצם חידוש השיחות הוא חשוב אבל המרחק בין לדבר ולוותר הוא גדול מאוד". לדבריו, הסורים אינם בשלים לשלום ומסירת הגולן פירושה "האיראנים כאן". בגולן שאבו עידוד מדבריו של מי שעשוי מבחינתם להציל את הבית.