ברק: הפור נפל, ייתכנו בחירות עוד השנה

יו"ר מפלגת העבודה אמר בישיבת הסיעה כי "אני מעריך שייתכנו בחירות עוד השנה" • הוא רמז לאולטימטום שהציב לאולמרט בשבוע שאמר והוסיף "זו העת לפעולה נכונה, שקולה ותכליתית, הפור נפל המצב אינו יכול להימשך" • גם ח"כ אופיר פינס אמר כי "אנו מקווים כי החברים בקדימה יקבלו החלטה מהירה, אם לא נתמוך בפיזור הכנסת"

(2:04 דק')

יו"ר מפלגת העבודה, שר הביטחון אהוד ברק, אמר אתמול (שני) בישיבת הסיעה כי "בחירות בהחלט יכול שתתקיימנה עוד לפני תום השנה. זו העת לפעולה נכונה, תכליתית ושקולה".

ברק המשיך ואמר כי "הפור נפל. המצב כפי שהוא, אינו יכול להימשך". שר הביטחון רמז לאולטימטום שהציב לראש הממשלה בשבוע שעבר, בו ביקש מאולמרט ל"נתק עצמו מהניהול היומיומי של ענייני המדינה", והוסיף כי "כרגע, ישנן מספר הצעות חוק לפיזור הכנסת, שכבר הוגשו ומחכות לקידום".

ח"כ אופיר פינס-פז, שתפקד על תקן יו"ר הסיעה (בשל שירות המילואים בו נמצא היו"ר הקבוע, איתן כבל) התייחס למצב הפוליטי ואמר "אני מקווה שתילקח במפלגת קדימה החלטה במהרה. בעוד שבועיים יעלו ההצעות לפיזור הכנסת לקריאה טרומית, והמלצתי היא, שאם עד אז קדימה לא תעשה מעשה אופרטיבי, אנו נתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת והקדמת הבחירות".

השר ברק ביקש להתייחס גם להלווייתו של שר המשפטים לשעבר, טומי לפיד, שהתקיימה מוקדם יותר ואמר: "קברנו איש יוצא דופן שהשאיר חותם עמוק על החברה הישראלית, לפיד היה אדם שפעל בכל רחבי החברה, איש מוכשר מאוד. לפעמים היה בוטה, אבל אי אפשר שלא להעריך את המורכבות ואת הדרך שבה הביע את עמדתו".

ח"כ אופיר פינס אמר עוד כי "לפיד כשר המשפטים שמר על שלטון החוק בישראל. אצלנו כבר מתגעגעים אליו".