רמון: לא נסכים שסוריה תמשיך לתמוך בחמאס וחזבאללה

בפגישה שערך המשנה לראש הממשלה עם שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר אמר כי ישראל מוכנה לעשות ויתורים כואבים על מנת להגיע לשלום עם סוריה, אך לא תסכים שדמשק תמשיך להוות מרכיב מרכזי בציר הרשע. בנושא חוק פינוי-פיצוי אמר השר כי "הדבר נכון מבחינה מוסרית כלפי אנשים המעוניינים לעזוב את בתיהם בשטח שהסיכויים שיישאר תחת ריבונות ישראלית, בסופו של דבר, אינם גדולים

(01:28 דקות)

המשנה לראש הממשלה, השר חיים רמון, נפגש בצהריים (חמישי) עם שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר. השר רמון אמר בפגישה כי "ישראל מוכנה לעשות ויתורים כואבים על מנת להגיע לשלום עם סוריה, אבל לא נוכל להסכים לכך שבמקביל לשלום עם ישראל תמשיך סוריה לתמוך בחיזבאללה ובחמאס, להיות בעלת הברית המרכזית של איראן ולהוות מרכיב מרכזי בציר האסלאמי הרדיקלי".

שר החוץ הצרפתי קושנר ביקש לקבל מהשר רמון פרטים בעניין קידומו של "חוק פינוי - פיצוי". השר רמון אמר "להערכתי, כרבע מהמתנחלים הגרים ממזרח לגדר ההפרדה יהיו מוכנים לעזוב את ביתם במסגרת תהליך של פינוי - פיצוי, והמספר עוד יגדל לאחר שיחל התהליך".

השר רמון אמר כי "הדבר נכון גם מבחינה מוסרית כלפי אנשים המעוניינים לעזוב את בתיהם בשטח, שהסיכויים שיישאר תחת ריבונות ישראלית בסופו של דבר, אינם גדולים". רמון הוסיף כי "מהלך כזה יועיל למשא ומתן מול הפלסטינים משום שהוא יוכיח, להם ולעולם, את רצינות כוונותיה של ישראל לסיים את השליטה בשטחים שממזרח לגדר ומצד שני הדבר יאפשר לישראל חופש פעולה בפיתוח בגושי ההתיישבות הגדולים שממערב לגדר, כמו בית"ר עילית, מעלה אדומים וגבעת זאב". השר קושנר הביע את תמיכתו ברעיון.