השקט נשבר: רקטת קסאם נחתה מדרום לאשקלון

לאחר מספר ימים של שקט, כשברקע דיבורים על רגיעה, נחתה רקטת קסאם מדרום לאשקלון, לא היו נפגעים • מוקדם יותר אמר אולמרט בביקור בעיר: "ירי הגראד אינו חד פעמי" • ח"כ שטייניץ הגיב על דברי ראש הממשלה: "בעוד שנה ישמיע אולמרט הצהרות דומות בביקוריו מתל אביב ומאשדוד"

(01:59 דק')

הסוף לרגיעה? אתמול (שלישי) בצהריים נחתה רקטת קסאם מדרום לאשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, אך הירי מגיע לאחר מספר ימים של שקט. מוקדם יותר ביקר ראש הממשלה, אהוד אולמרט באשקלון, לראשונה מאז ירי רקטות הגראד לעבר העיר.

בביקור בבית החולים "ברזילי" התייחס ראש הממשלה לירי הגראד והדגיש את הצורך באורך רוח ובלחימה שיטתית. אולמרט התארח גם אצל משפחתו של החייל לירן בנאי ז"ל שהלווייתו נערכה שלשום, וביקר באחד מבתי הספר היסודיים בעיר.

"אל תתנהלו כאילו ירי הגראדים היה חוויה חד-פעמית. זו המציאות של מדינת ישראל כבר 60 שנה, זה דורש עוצמה ואיפוק", אמר אולמרט. "אולי העובדה שהפלסטינים לא יורים זה לא מאהבת ישראל, ולא בגלל שיש שליטה על משגרי הרקטות. גם להם כואב שאנחנו מכים אותם מכה כואבת וגם הם עושים חושבים, זה לא אומר שהם לא יתחילו מחדש".

"אין לנו תשוקה להכות בתושבי עזה", המשיך. "אנחנו עושים זאת בגלל מציאות של אין מנוס על-מנת שהכאב שלהם יהיה כזה שיגרום להם לעצור. אין לנו מדיניות של מבצעים, אלא לחימה שיטתית לאורך זמן בכל מקום שבו הטרור נמצא, גם בירושלים. אין אף מקום במדינת שהוא לא מספיק חשוב ולכן לא נגן עליו. אין טעם לעשות השוואות ולדבר על מקומות אחרים כמו שדרות שעומדים בפני הירי כבר שנים. אמנם הגראד כבד יותר מהקסאם, אבל אין לנו דרך למנוע מדברים כאלה לקרות שוב. צריך להתמודד מולם".

לסיכום אמר ראש הממשלה: "באתי לאשקלון ויצאתי מעודד. לא באתי להבטיח הבטחות לתושבים, אלא לראות שהמצב מסובך ואין לו פתרונות מיידיים, אבל יצאתי מעודד מכך שהנהלת העיר, התושבים והתלמידים, אינם חרדים ומתפקדים כראוי גם במצב זה".

ח"כ שטייניץ: בעוד שנה ישמיע אולמרט את אותן הצהרות בתל אביב

במערכת הפוליטית התקבלו דבריו של אולמרט בסערה: ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי-מפד"ל מאשים את רה"מ בכניעה לטרור וקרא להמשיך להילחם נגד ירי הרקטות.

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר בתגובה לדבריו של ראש הממשלה: "דברי אולמרט מבטאים אוזלת יד איומה. הקטיושות באשקלון אינן גזירת גורל שיש להשלים עימה, ולראייה שעד לפני כשנה, לא היה מערך קטיושות בעזה. הבעיה היא שאם נמשיך להתבכיין במקום להכריע צבאית, בעוד שנה ישמיע אולמרט הצהרות דומות בביקוריו מתל אביב ומאשדוד".

לדברי חבר הכנסת ישראל כץ מהליכוד "מדובר באמירה אומללה המעידה על פשיטת רגל ביטחונית וציונית. תפקיד הממשלה לספק ביטחון לאזרחיה בכל מחיר ולא לפזר נבואות זעם".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער אמר כי "אמירתו של אולמרט שערורייתית. רק אתמול ושלשום עוד הבטיח אולמרט שישראל תשיג הרתעה מול החמאס כפי שהשיגה מול החיזבאללה וכבר הוא מתנער מהמחויבות הראשונה של כל ממשלה לאזרחיה – מתן ביטחון. אם אולמרט אינו יכול להתמודד עם בעיות הביטחון של ישראל, עליו לפנות את מקומו".