בורסת הימורים

פרשנות של צי'קו מנשה, רביב דרוקר וצבי יחזקאלי: מי מנציגי ערב יגיע לוועידת אנאפוליס, והאם לראש הממשלה אולמרט נגמר הביטחון העצמי?

(3:55 דק')

צ'יקו מנשה: כשחזרנו משארם א-שייח' הגיעו ההזמנות לועידת אנאפוליס בשעה טובה. האמריקנים החליטו ששבוע לפני זה הזמן לשלוח הזמנות לירושלים, לרמאללה ולכל היעדים המרכזיים. השאלה היתה האם הסעודים יגיעו, זאת אחרי שנתבשרנו שהסורים כנראה יצטרפו. לפי מובארק, הם ישלחו נציג אך השאלה היא באיזה דרג של נציג? האם זה דרג שגריר שיבזה את בוש והמשתתפים או בדרג בכיר יותר?

בפגישה בשארם א-שייח' בין אולמרט למובארק, עולה נושא שחרור גלעד שליט. העסקה שהמצרים הורידו מאוד פרופיל בתיווך. מובארק מעביר לאולמרט מסר: אנחנו מעלים בחזרה את ההילוך, אנחנו חוזרים לתווך, יש תקווה, אופטימיות.

רביב דרוקר: אני רוצה להזכיר סיפור יוצא דופן שהיה לנו ובאיזו נקודה פתטית אנחנו עכשיו: עד לפני חודש, אולמרט אמר בשיחות סגורות כל הזמן שהוא מתכוון להגיע לפריצת דרך בסוגיות הליבה, להגיע להסכם אמיתי. היום אנחנו במצב שמתווכחים ממש על פרוצדורות ומכל זה ירדו. מה שיוצא דופן הוא שמילא לא הגעת להסכם קבע, זו באמת משימה מאוד מאוד קשה והוא לא הראשון שנכשל בה. אבל הוא למעשה לא ניסה בכלל. זאת אומרת, אולמרט, שלרוב מתאפיין בהרבה מאוד ביטחון עצמי, הספיקו שני גרגורים ונביחות מצד ליברמן וישי כדי לגרום לו לא לנסות בכלל.

צבי יחזקאלי: לא ברור מה הדרך שבו ייקראו הסורים בהזמנה לשלוח לוושינגטון. כנראה שזה יהיה עד דרגת שר החוץ. בנתיים, כמו שאולמרט צריך חיזוק גם אבו-מאזן צריך. וביום חמישי פסגה משולשת – עבדאללה, מובארק ואבו-מאזן בשארם א-שייח'. כולם בטוחים שזה לא הולך ללכת, הם נזהרים ולא ישלחו את הדרגים הכי בכירים, לא נשיאים – רק שרי חוץ.