כישלון באנאפוליס אינו מתקבל על הדעת

פרשנות: עופר שלח וצבי יחזקאלי על כוונותיהם של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ונשיא מצרים חוסני מובארק, במסיבת העיתונאים שקיימו לקראת ועידת אנאפוליס. לדבריהם, שני הצדדים מבינים שאסור ליצור ציפיות גבוהות מהוועידה אך עם זאת אסור לקבל את האפרות לכישלון בוועידה

(3:37 דק')

מסיבת העיתונאים שקיימו רה"מ אהוד אולמרט ונשיא מצרים חוסני מובארק בשארם א-שייח, מבהירה כי השניים מסכימים כי כישלון באנאפוליס אינו מתקבל על הדעת וכי שני הצדדים, הישראלי והפלסטיני, אינם יכולים להרשות לעצמם את כישלונו.

עופר שלח: אולמרט מצביע במהלך דבריו לכיוון הפלסטיני, וכמעט נשמע כמו בנימין נתניהו בגישת "אם יתנו - יקבלו", כולל האמירה שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, צריך לשים סוף לירי הקסאמים מרצועת עזה לישראל. אולמרט מנסה לפורר את ניסיונותיו של אבו מאזן להתייחס ליהודה ושומרון ולעזה כישויות נפרדות, ודורש מאבו מאזן לקבל אחריות על כל השטחים העתידים להיות בשטחה של המדינה הפלסטינית, על אף שברור שבכוחה של ישראל לעצור את יי הקסאמים ולא של אבו מאזן.

צבי יחזקאלי: מובארק מלמד שכדאי להיזהר - לא להגדיר את הוועידה ככישלון אופציונלי ולתת לה צ'אנס להוכיח את עצמה, אך מצד שני אין זמן וצריך להתקדם במו"מ להסכם קבע. אם לא נראה אחרי הוועידה פתיחה של מו"מ, שקרה בפעם האחרונה רק בתקופת אהוד ברק ויאסר ערפאת בפסגה בקמפ דייוויד, אז תוכל מצרים למשוך את ידה כמתווכת. כמו כן, מובאק אינו מעוניין להיות המתווך בתהליך עתידי אפשרי בין ישראל לסוריה, ולהיות "האבא של האזור", כפי שקורא לו אולמרט. נראה שאזכור נושא ההברחות ממצרים לרצועת עזה על ידי ראש הממשלה מציקה למובארק בכל מסיבת עיתונאים בה הנושא מוזכר, ומתמרצת אותו לעודד פיתרון איזורי.