שמונה ימים לוועידת אנאפוליס

אולמרט עתיד להיפגש עם מובארק בניסיון לשכנע אותו להביע תמיכה פעילה בוועידת אנאפוליס, כתנאי להצלחתה. עדיין לא ברור אם סוריה תשתתף בוועידה או לא ואסד צפוי להכריז על החלטתו רק ברגע האחרון, בניסיון להרוויח כמה שיותר הטבות. פרשנות

(01:26 דקות)

מחר עתיד ראש הממשלה אהוד אולמרט להיפגש עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, בשארם א-שייח. מטרת הפגישה היא ניסיון לשכנע את מובארק, לפני מפגש חברי הליגה הערבית בסוף השבוע, בכך שמדינות ערב המתונות צריכות להביע תמיכה ברורה בוועידת אנאפוליס. אולמרט ינסה לשכנע את מובארק בכך שלמרות שאיש אינו תולה תקוות גדולות בוועידה, הוא ינסה להשיק בה מהלך לקראת הסדר קבע עם הפלסטינים. אולמרט משוכנע כי נוכחות ערבית בוועידה חיונית ביותר להצלחתה.

שמונה ימים לפני הוועידה, ועדיין לא ברור אם סוריה תשתתף. ככל הנראה, רק ברגע האחרון יודיע נשיא סוריה, בשאר אסד אם תהיה או לא תהיה נוכחות סורית באנאפוליס. למרות זאת, אסד אמר היום, כי תוצאות הוועידה חשובות לעתיד המזרח התיכון, ושב לאיים במלחמה באם לא יכבדו אותו. בניסיון לפתות את הסורים להשתתף בוועידה בכל זאת, ארצות הברית הבטיחה, באופן לא רשמי, כי אם תהיה נוכחות סורית בוועידה, סוגיית הגולן תעלה לדיון בעתיד.