אולמרט: ירושלים תישאר בירת ישראל לעד

ראש הממשלה אמר בטקס האזכרה לציון 34 שנים למותו של בן גוריון כי ירושלים תשאר בירת ישראל לעד. קודם לכן אמר כי "אנאפוליס לא יכולה להיות כישלון, כי היא מהווה הצלחה מעצם קיומה"

(1:08 דק')

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר היום (ראשון) כי "ירושלים תשאר בירת ישראל לעד". בטקס האזכרה לציון 34 שנים למותו של ראש הממשלה, דוד בן גוריון, בשדה בוקר אמר אולמרט כי "בעבר כשבן גוריון החליט שירושלים תהיה בירת ישראל, התגובה הבינלאומית היתה נזעמת. היו איומים, אבל ירושלים היתה לעובדה ניצחת ובלתי ניתנת לערעור וכך תהיה לעד".

מוקדם יותר אמר אולמרט כי "אנאפוליס לא יכולה להיות כישלון, כי היא מהווה הצלחה מעצם קיומה". אולמרט נועד בירושלים עם שר החוץ הצרפתי, ברנרד קושנר, ואמר לו כי חשיבות הוועידה היא בהיותה "השקת משא ומתן שלא התקיים מזה שבע שנים, בנוכחות עשרות רבות של מדינות ובפני העולם כולו".

"מטרתו של המפגש באנאפוליס הוא ליצור מטריית תמיכה בינלאומית לתהליך בינינו לבין הפלסטינים", אמר אולמרט.

מחר תתכנס הממשלה לדיון מדיני מיוחד לקראת ועידת אנפוליס, במהלכו יתבקשו השרים לאשר שורה של מחוות כלפי הפלסטינים, בהן שחרור של כ-500-50 אסירים. האמריקנים לוחצים להגדיל את מספר האסירים שישוחררו, וייתכן כי השחרור יתבצע בשלבים, כשאסירים נוספים ישוחררו סמוך לועידה, או מיד לאחריה.

בשבוע שעבר אישרה הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק לפיה כל שינוי בגבולות ירושלים יחייב רוב של 80 חברי כנסת. 54 חברי כנסת תמכו בהצעה שיזם ח"כ גדעון סער (ליכוד) ו-24 התנגדו. יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר בתגובה כי "מדובר במשחק מכור בין הממשלה לאופוזיציה".