הרווח המיידי של אולמרט מההודעה על מחלתו

פרשנות בעקבות הודעת ראש הממשלה על מחלתו: צ'יקו מנשה על לוח הזמנים של אולמרט והניתוח הצפוי לו, רביב דרוקר על הרווח הפוליטי שלו בטווח המיידי, ודן מרגלית על הלקחים שנלמדו בעקבות האשפוז של שרון והשליטה של אולמרט במהלך

(3:22 דק')

צ'יקו מנשה: בלשכת ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אומרים שהניתוח יתקיים מיד אחרי ועידת אנאפוליס. בכוונתו להמשיך עם לוח הזמנים הרגיל שלו, כשכבר מחר הוא ייסע לעפולה לפרוייקט חינוכי לפגוש ילדים, והדברים יצטלמו וייראו ברבים. התנהלותו של ראש הממשלה היתה נכונה. הוא יצא לתקשורת, פתח את הספרים, הסכים שהרופאים שלו יענו על כל השאלות, והוא בהחלט קבע כאן תקדים. השאלה היא, האם התקדים הזה ימשיך להתקיים גם לגבי ראשי ממשלות אחרים.

רביב דרוקר: אין ספק שקודם כל ראש הממשלה עשה רווח פוליטי מיידי עם הודעתו. לא מדובר בעניין דרמטי ולא לצורך הזה זה נעשה, אבל אם לא מסיבת העיתונאים, היינו דנים היום בשביתת המורים והאם ראש הממשלה צריך להתערב בה או לא. בטווח היותר ארוך זה מראה שאולמרט הוא פוליטיקאי מנוסה וחכם, היודע להתנהל נכון כשהוא רוצה.

דן מרגלית: גם במהלך אישפוזו של אריאל שרון, הרופאים לא עשו משהו איום ונורא. רופאי "הדסה" לא זייפו את מצבו של ראש הממשלה. כנראה שהיתה שם טעות רפואית, שבאה לידי ביטוי גם בהודעותיהם. המצב אצל אולמרט שונה, כי גם האישיות שלו שונה. איננו יודעים כיצד היה מגיב שרון, כי הוא לא היה בהכרה כשהוחלט לפרסם דבר זה או אחר. במקרה של אולמרט הוא זה ששולט במהלך. הוא אדם פתוח יותר משרון ומראשי ממשלה רבים שקדמו לו, והוא עשה את החשבון שלו ופרסם את מה שפרסם. צריך לפרסם את כל האמת, אבל צריך גם להיזהר מהטענה שיש לפרסם את כל האמת בכל הקיצוניות שלה, כי יש מקום גם לפרטיות של ראש הממשלה.