גדעון סער מגיב להאשמות נתניהו: "ממציא יריבים דמיוניים"

השר לשעבר התייחס לטענות בדבר ניסיונו, לכאורה, לחתור תחת רה"מ: "רדיפה חד צדדית". על הפוסט שפרסם יאיר נתניהו, לפיו ריבלין יטיל עליו להרכיב הממשלה: "בדיה מגוחכת"

גדעון סער בריאיון לחדשות 13
גדעון סער בריאיון לחדשות 13 | צילום: החדשות 13

נתניהו נגד סער: השר לשעבר, גדעון סער, הדף הערב (שני) בריאיון לחדשות 13 את ההאשמות שהטיח בו ראש הממשלה נתניהו: "אינני מבין מדוע ראש הממשלה, שיש לו כל כך הרבה צרות וקשיים, בוחר להמציא יריבים דימיוניים ומחליט לרדוף אותם", הצהיר סער. "הוא מועמד הליכוד בבחירת הקרובות, אני תומך בו וכולם תומכים בו. ההתערבות הברוטלית של ראש הממשלה, שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות, גם דרך הפרחת עלילות כזב וגם דרך לחץ על השטח - הוא בעיניי לא ראוי, לא מכבד את התנועה ולא ישר כלפיי".

עוד התייחס סער לפוסט שפרסם מוקדם יותר בפייסבוק בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, ובו תקף את השר לשעבר. "ראש הממשלה אפילו לא חוזר על הקשקוש הזה. זו מלכתחילה הייתה בדיה מגוחכת. יש 118 אלף בוחרי ליכוד, ואני משוכנע שהם יעשו את הדבר הנכון למען התנועה והמדינה". לדבריו, "ביני לבין נתניהו אין קטטה, כי בשביל קטטה צריך שניים. קיבלתי החלטה להיות המבוגר האחראי. לדעתי הדרך יותר חשובה מהאנשים שמשרתים אותה. זאת רדיפה חד צדדית שנמשכת כבר קרוב לשנתיים. אני יכול לומר שרה"מ בוודאי זוכר היטב איך פעלתי שנים ארוכות למען התנועה וגם למענו. לכן כל הדבר הזה הוא דבר שקשה להבין אותו".

כתבות קשורות
סער: הבלגתי על התקפות רה"מ, כי לי התנועה והמדינה יותר חשובות |04.02.19
נתניהו: "סער יבקש להרכיב ממשלה - התרגיל הזה לא יעבוד" |03.02.19

על החקירות שבהן מעורב ראש הממשלה, אמר השר לשעבר כי "לאדם יש זכות להליך הוגן, ואי אפשר לבצע משפט באמצעות התקשורת כאילו הוא כבר עומד לדין בשוחד. אומר את דעתי בכל שלב, אבל לא אחרוץ דין באולפנים כאילו כבר הוגש כתב אישום באשמת שוחד. אני מאחל לו שלא יוגש כתב אישום. אני חושב שיש פה טיעונים משמעותיים מצד נתניהו, ואני לא חושב שצריכה להיות מסקנה פוליטית נגד ראש הממשלה על בסיס התשתית העובדתית הקיימת".

בד בבד, נתניהו קיים היום עשרות שיחות, ואמר בהן שכל תוצאה של גדעון סער מתחת למקום הראשון תהיה הצלחה מבחינתו, כיוון שהיא תקשה על ריבלין להטיל על סער את הרכבת הממשלה. כלומר, נתניהו לא זנח את תיאוריית הקונספירציה שהולידה בזמנו את "חוק גדעון סער". לא רק נתניהו, גם שורת בכירים בליכוד - מירי רגב, ישראל כ"ץ וגלעד ארדן - פועלים בימים האחרונים נגד סער, לאו דווקא מאהבת נתניהו כמו מהחשש מסער.

התמיכה של נתניהו בדוד שרן במחוז ת"א נובעת מכך שמי שמתמודדת מולו עבדה אצל גדעון סער והייתה מקורבת אליו. נתניהו מנסה לסכל את המועמדים שסער הביא ושם מטעמו, זה חלק מהמאבק הזה. המאבק הזה נועד להיאבק לא רק בסער, שלא יגיע למקום גבוה ברשימה- אלא גם שאנשים שהוא תומך בם לא ייבחרו, או לפחות לא במקום גבוה.

כאמור, בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, תקף היום בחשבון הפייסבוק שלו את נשיא המדינה ריבלין ואת השר לשעבר, גדעון סער. "אני מזכיר לכם שאבא שלי הזהיר מפני רובי ריבלין ואף אחד בימין לא הבין למה, ובסוף התברר שצדק", כתב נתניהו הצעיר. "לא סתם ערוצים 12,13 וכל שאר תקשורת השמאל מהללת ומשבחת את גדעון סער. הם יודעים מי בצד שלהם. רובי ריבלין רק מחכה לאחרי הבחירות כדי לסרב לתת לאבא שלי את משימת הרכבת הממשלה, אפילו אם הליכוד ינצח, ובמקום זאת לתת את הרכבת הממשלה לחברו הטוב גדעון סער. לא ניתן להם!".

גדעון סער ונתניהו
גדעון סער ונתניהו | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, הגיב סער להאשמות ראש הממשלה כי הוא חותר תחתיו ואמר: "אני בדרך כלל מבליג, כי לי התנועה והמדינה יותר חשובות, וברגע זה אנחנו ברגע המכריע". הדברים נאמרו בריאיון לאפי טריגר בגלי צה"ל. "אבל, יש מקרה חריג - כאשר מושמעת עוד פעם אותה עלילה שקרית מאוקטובר", הוסיף סער. "כאשר במסגרת מלחמה בפייק ניוז מייצרים פייק ניוז, אני חייב להעמיד את הדברים על דיוקם, כדי שלא יהיה אדם אחד שיחשוב שיש בדברים האלה אפילו גרעין של אמת".

"אני קורא לחשוף את השמות שאמרו לראש הממשלה את הדברים הללו, כדי שניתן יהיה להתעמת ולהגיע לאמת", אמר השר לשעבר. "בהתחלה המזימה הייתה עם נשיא המדינה, אחר כך עם גורמים בקואליציה, עכשיו יש כמה אנשים בליכוד. מי יודע מי הם? אולי הם מתחרים פוליטיים שלי? זה לא רציני, אני מציע להציג ראיות כאשר מאשימים האשמה כל כך חמורה".

סער הכחיש בתוקף את ההאשמות ואמר כי "אין לדברים הללו שחר וחבל שהם נאמרים בעיתוי הזה, כאשר אנחנו צריכים להפנות את מרצנו כלפי היריבים הפוליטיים שלנו במערכת בחירות קשה".

נוסף על כך, תקף סער את התנהלות ראש הממשלה נגדו: "זמן קצר כל כך לפני פתיחת הקלפיות, בפתיחת אולפן הליכוד שממומן מכספי החבר שלי, להתערב ולפגוע בי בפריימריז זה דבר לא ראוי ולא נכון". "בחרתי לנהוג כמבוגר האחראי ולא להיגרר למלחמה פנימית בתוך הבית. אני מכבד את ראש הממשלה, הוא גם המועמד שלי - זה לא אומר שאפשר לפגוע בשמי הטוב, ואני לא אאפשר לחצות את הקו הזה".

נתניהו בישיבת ממשלה
נתניהו בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

בד בבד, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר הבוקר כי "אני מאחל לגדעון סער בהצלחה מחר בפריימריז. אני חושב שהוא יתברג גבוה ברשימה, יהווה תוספת ויתרום את חלקו במערכת הבחירות" - כך אמר בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר". קודם לכן, התראיין לתוכנית הבוקר גם ראש עיירית ירושלים לשעבר ניר ברקת, המתמודד בפריימריז בליכוד, ואמר: "הסיטואציה בין נתניהו לגדעון סער מייצרת אי נעימות, כי צריך וחייבים לחזק ולגבות את רה"מ מצד אחד, ומצד שני גדעון הוא מועמד ראוי שמוסיף ערך לליכוד. אני מקווה שאחרי הפריימריז הדברים יסתדרו".

אתמול אמר ראש הממשלה נתניהו כי "התרגיל של גדעון סער לא יצליח - הדמוקרטיה לא תיתן לזה לקרות". את הדברים אמר בריאיון לערוץ השידורים "הליכוד TV". לדברי נתניהו, מספר אנשים בליכוד סיפרו לו שסער פנה אליהם וביקש את תמיכתם, לאחר שיבקש שיטילו עליו להרכיב את הממשלה: "זה נגד רצון הבוחר, ורצון הבוחר גובר". גורמים בסביבת נתניהו מסרו כי "ראש הממשלה נתניהו פועל על מנת שגדעון סער לא יוביל את רשימת הליכוד. מעבר לכך הוא לא מתערב בדירוג השרים וחברי הכנסת".

בתגובה לדברי ראש הממשלה, כתב סער בחשבון הטוויטר שלו כי "למרבה הצער, יומיים לפני הפריימריז בחר רה״מ לנסות ולמחזר את עלילת הכזב אותה השמיע לראשונה לפני מספר חודשים. המטרה שקופה: ניסיון לפגוע בי בפריימריז. חברי הליכוד חכמים ויודעים היטב שלדברים אין שחר. ערב בחירות קריטיות לליכוד ולמדינה אנהג כמבוגר האחראי: לא אגרר למלחמה פנימית בתוך הבית".