בשיא המלחמה: המתיחות בין ראש הסגל של רה"מ למזכיר הצבאי

בשיאה של המלחמה: ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, צחי ברוורמן, מנע מהמזכיר הצבאי אלוף אבי גיל גישה חופשית לנתניהו. בעקבות האירוע, ונתניהו קיים שיחה להסדרת חלוקת התפקידים. גורמים בלשכת נתניהו: "המתיחות בין השניים מתבטאת גם סביב ישיבות קבינט והערכות מצב". לשכת רה"מ: "הידיעה לא נכונה ושקרית"

זמן צפייה: 01:59

בשיאה של המלחמה - ובדיוק חודשיים לפריצתה, פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13 על מתיחות משמעותית בשבועות האחרונים בתוך לשכת ראש הממשלה, בין שתי הדמויות הכי חשובות בכוורת של נתניהו - בייחוד בעת מלחמה: המזכיר הצבאי לראש הממשלה האלוף אבי גיל לבין ראש הסגל של ראש הממשלה צחי ברוורמן.

על-פי מקורות, האלוף גיל התרעם על כך שברוורמן מונע ממנו גישה חופשית לנתניהו, לרבות בסוגיות מבצעיות והשניים התעמתו על כך. גורמים שמכירים היטב את הנפשות הפועלות אמרו לחדשות 13 כי ראש הסגל ברוורמן "קנאי מאוד" בנוגע לזהות הנכנסים והיוצאים מחדרו של ראש הממשלה - ומתעקש שהכול יעבור דרכו. ראש הסגל גם נשמע אומר: "עם כל הכבוד, המזכיר הצבאי לא ינהל אותי".

צחי ברוורמן ובנימין נתניהו
רה"מ נתניהו עם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן | צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

העימות הזה, כאמור בשיאה של המלחמה, הגיע עד לפתחו של ראש הממשלה נתניהו. מקורות בלשכתו אמרו לחדשות 13: "התקיימה אצל ראש הממשלה שיחה להסדרת התפקידים והחלוקה בין שני האישים". גורם המעורה בפרטים הוסיף: "המתיחות הזו מתבטאת סביב סוגיות שונות - הערכות מצב, כינוסי קבינט ושלל סוגיות ביטחוניות רגישות".

מלשכת נתניהו נמסר: "הידיעה לא נכונה ושקרית. למזכיר הצבאי יש גישה מלאה לראש הממשלה. כל עובדי לשכת ראש הממשלה פועלים יחד בשיתוף פעולה מלא למען ניצחון במלחמה".