מיכאלי על ההפסד בבחירות: "בוודאי שיש לי אחריות"

בריאיון לחדשות 13 התייחסה יו"ר מפלגת העבודה למשבר המחריף בין הקואליציה לאופוזיציה בנושא הרפורמה המשפטית: "בשביל שתהיה הידברות חייבים שתהיה הסכמה בין שני הצדדים. יש פה צד אחד שבא לדרוס". עוד טענה מיכאלי כי עצירת החקיקה היא "תנאי מינימלי" וכי הפיתרון היחידי הוא החרפת המחאה

זמן צפייה: 06:24

ברקע המשבר המחריף בין הקואליציה לאופוזיציה בנושא חקיקת הרפורמה המשפטית, התראיינה הערב (רביעי) יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי למהדורה המרכזית ונטלה אחריות להפסד של גוש המרכז-שמאל בבחירות: "בוודאי שיש לי אחריות, לכולנו יש אחריות למצב הזה, ובמסגרת האחריות אני עושה את המקסימום כדי שלא נפסיד שוב ומדינת ישראל תסבול מזה שאנחנו מפסידים לנתניהו".

מיכאלי התייחסה לנושא המו"מ על הרפורמה המשפטית ותקפה: "אין על מה לדבר. יש פה צד אחד שמחזיק אקדח לרקתה של הדמוקרטיה הישראלית, מנסה להתנגש בה ודוהר קדימה. אתה לא יכול לעשות מו"מ עם ה-D9 תוך כדי שהוא נוסע עליך".

מרב מיכאלי
מרב מיכאלי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"בשביל שתהיה הידברות חייבים שתהיה הסכמה בין שני הצדדים. יש פה צד אחד שבא לדרוס. עצירת החקיקה זה תנאי מינימלי", אמרה יו"ר העבודה והוסיפה: "מה שמונח פה על הכף זו הנשמה של מדינת ישראל. האם זו תהיה מדינה דמוקרטית, או מדינה שלאזרחיות ולאזרחים אין זכויות".

"נתניהו באופן קבוע מנהל את הפוקר עם הצד השני של המפה הפוליטית, וגם הפעם לצערי הצד השני ממצמץ ראשון. אין מה לדבר עם נתניהו כי הוא בא להחריב", אמרה מיכאלי, וטענה כי "הדבר היחיד שיעבוד זו החרפת המחאה, נתניהו חוטף אש. התוחלת שהם יבינו שאין להם מנדט לחסל את הדמוקרטיה הישראלית".

על חילוקי הדעות שלה עם התנהלות ראשי מפלגות האופוזיציה האחרות אמרה מיכאלי כי "הדבר החשוב הוא שנציג חזית אחת", הזהירה כי "הידברות עלולה להיות מלכודת", והוסיפה כי "נתניהו לא ציפה למחאה הזאת".