ברקת: "במקרה בו בג"ץ יפסול את החקיקה - אכבד את ההחלטה כלשונה"

שר הכלכלה התייחס לאפשרות של משבר חוקתי במקרה בו חוקי המהפכה המשפטית ייפסלו, ואמר כי במצב כזה הוא יכבד את החלטת בית המשפט העליון. ""לא אתן קולי ואת ידי לכאוס בו אזרחי ישראל יאבדו את האמון במערכות השלטון והמשפט בו זמנית"

ניר ברקת
שר הכלכלה ניר ברקת | צילום: רויטרס

שר הכלכלה ניר ברקת התייחס הבוקר (שלישי) לאפשרות של משבר חוקתי במקרה בו בג"ץ יפסול את חקיקת המהפכה המשפטית, ואמר כי במצב כזה הוא יכבד את החלטת בית המשפט העליון.

"התיקונים במערכת המשפט בישראל הם כורח המציאות, בראשם גיוון השופטים ומתן ביטוי לפסיפס האנושי שמרכיב את החברה בישראל", אמר ברקת, "אני תומך מלא בתיקונים הנדרשים במערכת המשפט ואין מקום להתערבות של בג״ץ או לפסילת חקיקה של הכנסת בנושא הזה, יחד עם זאת: אני לא תומך בשום דרך ואופן בהליכה עיוורת למשבר חוקתי בישראל. האינטרס של מדינת ישראל אצלי הוא מעל לכל, כך חונכתי, כחייל, כקצין וכאזרח".

"במקרה בו בג"ץ יפסול לצערי את התיקונים במסגרת הרפורמה - אכבד את החלטת בית המשפט כלשונה", הוסיף השר, "לא אתן קולי ואת ידי לכאוס בו אזרחי ישראל יאבדו את האמון במערכות השלטון והמשפט בו זמנית. אני מאמין שנמצא את הדרך בהסכמה רחבה לגוון את הרכב השופטים לטובת אזרחי ישראל. כמי שנלחם למען מדינת ישראל ואיבד מפקדים וחיילים בקרבות למען עצמאותה של ישראל אני אומר לכם בהתחייבות: אעצור בגופי מלחמת אחים והתפרקות מוסדות המדינה".

רה''מ נתניהו והשר ניר ברקת במליאת הכנסת
רה''מ נתניהו והשר ניר ברקת במליאת הכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דבריו של השר ברקת מגיעים לאחר שאמש התראיין שר המשפטים יריב לוין בערוץ 14, ואמר כי לא יקבל את פסילת החוקים על ידי בג"ץ. "אין שום הצדקה לדבר כזה, זו תהיה חציית כל קו אדום", אמר לוין בריאיון, "ברגע שהחוק יעבור ויהיה ברור שאנחנו נהגנו בקשב, אבל חוקקנו ללא מורא ומבלי שיאיימו עלינו, ההכרעה הדמוקרטית הזאת תכובד ותהיה לנו שיטה של בחירת שופטים הוגנת וצודקת".