אחרי הפיצול: בל"ד מתחת לאחוז החסימה, 60 לגוש נתניהו

לאחר סגירת הרשימות אמש, סקר חדשות 13 מעניק לגוש הימין 60 מנדטים. בל"ד שהתפצלה מהמשותפת מתחת לאחוז החסימה וחד"ש-תע"ל עם 4 מנדטים. איילת שקד עדיין מתחת לאחוז החסימה

זמן צפייה: 01:38

התפרקות הרשימה המשותפת לא משפיעה על מפת המנדטים: סקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס שמתפרסם הערב ב"שישי עם אילה חסון" מעניק לגוש נתניהו 60 מנדטים, עלייה של מנדט אחד לעומת סקר חדשות 13 שפורסם ביום רביעי.

באשר לרשימה המשותפת שהתפצלה, חד"ש-תע"ל מקבלת 4 מנדטים, אך בל"ד ירדה מתחת לאחוז החסימה עם 1.2 אחוז תמיכה. הליכוד עולה במנדט אחד ל-32 לעומת הסקר מוקדם יותר השבוע ואחריה יש עתיד שמקבלת שוב 24 מנדטים.

בכירי בל''ד סאמי אבו שחאדה ואמטאנס שחאדה בוועדת הבחירות
בכירי בל''ד סאמי אבו שחאדה ואמטאנס שחאדה בוועדת הבחירות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפלגה השלישית בגודלה היא עדיין הציונות הדתית שמקבלת 13 מנדטים, ללא שינוי לעומת הסקר ביום רביעי כמו גם המחנה הממלכתי שממשיכה לדשדש עם 12 מנדטים. ש"ס עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים ממשיכות לשמור על כוחן.

העבודה ומרצ מקבלות שוב חמישה מנדטים כל אחת וישראל ביתנו של ליברמן ממשיכה לשמור על שישה מנדטים. את הרשימה סוגרת רע"מ של מנסור עבאס עם 4 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה ממשיכים לראות את הבית היהודי תחת איילת שקד עם 2 אחוזי תמיכה. צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר מקבלת 1.9 אחוז והכלכלית של ירון זליכה עם 1.1 אחוז. ישראל חופשית דמוקרטית של אלי אבידר עם 0.4 אחוז והמפלגה החדשה של מנכ"לית ימינה לשעבר סטלה ויינשטיין לא מקבלת אפילו קול אחד.

בנימין נתניהו
עולה במנדט. בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 691 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-91 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.