גורמים בסביבת רה"מ: יישקל עוצר לילי כדי למנוע התקהלויות

הגורמים התריעו שתישקל אפשרות להגבלות בניסיון למנוע מפגשים אסורים • 759 אובחנו מחצות, 2.9% מהבדיקות חיוביות • שאשא ביטון לחדשות 13: מהיום הראשון בסגר היו צריכים לדעת איך יוצאים ממנו

זמן צפייה: 09:01

גורמים בסביבת רראש הממשלה בנימין נתניהו התריעו הערב (שלישי) כי יישקל להטיל עוצר לילי כדי למנוע התקהלויות אסורות. יש לציין כי מדובר ברעיון שרחוק כרגע מיישום, והוא תלוי בעלייה בתחלואה.

בד בבד, משרד הבריאות מסר הערב כי 759 אובחנו חיוביים לקורונה מחצות, כאשר 2.9% מהבדיקות היו חיוביות. 616 חולים במצב קשה, מהם 234 מונשמים. מניין המתים עלה ל-2,278.

בתוך כך, יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון, אמרה הערב בריאיון בחדשות 13 כי ליציאה מהסגר צריכה להיות משנה סדורה. "אנחנו בסוף הסגר השני ואף אחד לא יודע איך אנחנו יוצאים לשגרת חירום. מהיום הראשון של הסגר היו צריכים לדעת איך יוצאים ממנו - זו שערוריה", אמרה שאשא-ביטון. "אתמול נחשפנו למספר הנחיות שגורמות לציבור לתהות אם הן למלחמה בקורונה או בפרנסה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: נחפש אפשרויות לקצר את שלבי היציאה מההגבלות

קפסולות ובדיקות למורים: ההמלצה לחידוש הלימודים עד כיתות ד'

אדלשטיין: נציע בקבינט הקורונה להגדיל הקנסות על הפרת הנחיות

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2010202051' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם יפעת שאשא ביטון' poster='' kid='1_okaokaj8' duration='272'']

מוקדם יותר, ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, התייחס בתדרוך השבועי שלו להקלות שצוות המומחים שלו המליץ עליהן בפני קבינט הקורונה. לדבריו, הצוות מחפש אפשרויות לקצר את שלבי היציאה מההגבלות והחזרה לשגרה.

ממונה הקורונה הוסיף כי החל מהימים הקרובים - ניתן יהיה לעשות בדיקת קורונה בלי הפניה מרופא, והבהיר: "אנחנו מזהים נסיונות של ערים מסויימות, גם בחברה הערבית וגם ביישובים אחרים, לחזרה של אירועים, התקהלויות וחתונות - אירועים כאלה יביאו לעלייה בתחלואה".

עוצר לילי
עוצר לילי | צילום: חדשות 13

במקביל, ועדת השרים אישרה לבטל את ההכרזה על הערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן על שכונת מטרסדורף, מעלות דפנה ורמת אשכול בירושלים כ"אזור מוגבל", נוכח השיפור בנתוני התחלואה. אלה מצטרפות ליישוב רכסים שהוסר אמש מרשימת האזורים המוגבלים. בכך, רק שכונת רמת שלמה בירושלים תיוותר תחת המגבלות בהכרזה על "אזור מוגבל".