סקר חדשות 13: גוש נתניהו יורד ל-58 מנדטים, מרצ עוברת

להסכמים הקואליציוניים הייתה השפעה רבה על תמונת המנדטים לעומת תוצאות הבחירות, כאשר הליכוד, הציונות הדתית וש"ס מאבדות מנדטים ואת היכולת להרכיב ממשלה. יש עתיד מתחזקת בשני מנדטים, רע"מ מתחזקת במנדט על חשבון חד"ש-תע"ל | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 02:13

סקר חדשות 13 והפרופ' קמיל פוקס שנערך בשבוע שעבר הראה כי רוב בציבור חושב שהממשלה החדשה שהוקמה לא טובה - ומהסקר ששודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית עולה כי חוסר שביעות הרצון הזו באה לידי ביטוי גם במנדטים - כאשר הגוש בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו יורד מ-64 המנדטים שקיבל בבחירות ל-58 מנדטים בלבד.

הליכוד בראשות נתניהו, שקיבל 32 מנדטים בבחירות, מאבד מנדט אחד ומקבל בסקר שלנו 31 מנדטים, ולעומת זאת יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתחזקת בשני מנדטים, מ-24 בבחירות ל-26 מנדטים בסקר. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר יורדת מ-14 מנדטים בבחירות ל-12 מנדטים בסקר, ואילו הירידה הגדולה ביותר נרשמה במפלגת ש"ס, אשר קיבלה 11 מנדטים בבחירות ומתרסקת ל-8 מנדטים בסקר שלנו הערב.

הליכוד מאבד מנדט, יש עתיד מתחזקת
הליכוד מאבד מנדט, יש עתיד מתחזקת | סקר חדשות 13

יהדות התורה היא המפלגה היחידה בגוש נתניהו ששומרת על כוחה, והיא מקבלת 7 מנדטים. לפי תמונת המנדטים המשתקפת מסקר חדשות 13 הערב - אם הבחירות היו נערכות היום לנתניהו לא הייתה אפשרות להקים ממשלה, אך כמובן שגם לגוש הנגדי לא הייתה אפשרות כזו.

מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ שומרת על כוחה, ומקבלת בסקר שלנו 12 מנדטים, וכך גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, אשר מקבלת 6 מנדטים. גם מפלגת העבודה שומרת על כוחה עם 4 מנדטים, ואילו מרצ שלא עברה את אחוז החסימה ונשארה מחוץ לכנסת מקבלת גם היא בסקר שלנו 4 מנדטים.

הציונות הדתית מאבדת 2 מנדטים, ש''ס מאבדת שלושה | סקר חדשות 13
הציונות הדתית מאבדת 2 מנדטים, ש''ס מאבדת שלושה | סקר חדשות 13

מתוצאות הסקר שלנו עולה כי רע"מ מתחזקת במנדט אחד על חשבון חד"ש-תע"ל, ולאחר שבבחירות קיבלו שתי הרשימות 5 מנדטים כל אחת, בסקר שלנו הערב רע"מ עולה ל-6 מנדטים ואילו חד"ש-תע"ל יורדת ל-4 מנדטים. מפלגת בל"ד, כמו בבחירות, לא עוברת את אחוז החסימה.

גוש נתניהו יורד ל-58 מנדטים, גם לגוש השני אין ממשלה | סקר חדשות 13
גוש נתניהו יורד ל-58 מנדטים, גם לגוש השני אין ממשלה | סקר חדשות 13

כזכור, מהסקר שפרסמנו ביום חמישי עלה כי רוב הציבור בישראל לא מרוצה מהממשלה החדשה. 55% מהנשאלים אמרו כי ממשלתו השישית של נתניהו לא טובה בעיניהם, כאשר 39% מהנשאלים אף אמרו כי היא מאוד לא טובה בעיניהם. 21% ענו כי הממשלה טובה בעיניהם, ורק 15% ענו כי הממשלה טובה מאוד בעיניהם. 9% אמרו שהם לא יודעים.

בקרב האוכלוסייה היהודית, 54% מהנשאלים אמרו כי הממשלה החדשה לא טובה בעיניהם, לעומת 36% שהשיבו כי הממשלה טובה בעיניהם. בקרב המגזר הלא-יהודי, 61% מהנשאלים השיבו כי הממשלה לא טובה בעיניהם, לעומת 27% בלבד שהשיבו כי הממשלה טובה בעיניהם.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.