סקר חדשות 13: איחוד בימין טורף את הקלפים - על חשבון גנץ

איחוד של בנט, יוסי כהן וסער גורף 32 מנדטים - ומותיר את המחנה הממלכתי והליכוד עם 15 מנדטים בלבד לכל אחת. מפלגת שמאל חדשה בראשות יאיר גולן זוכה ב-9 מנדטים. 68% מהמשיבים לא מאמינים להבטחות נתניהו לפיהן ישראל ניצבת כפסע מניצחון בעזה - וכמה סבורים שהוא צריך לפטר את בן גביר?

זמן צפייה: 08:01

סקר חדשות 13: במידה ובחירות היו נערכות היום ללא שינויים בהרכב המפלגות הקיים במערכת הפוליטית, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה זוכה ב-30 מנדטים והופכת לסיעה הגדולה ביותר בכנסת - כך על פי סקר חדשות 13 שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. לפי הסקר, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מתחזקת מעט בהשוואה לסקרים הקודמים, וזוכה ב-20 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד הייתה מקבלת 15 מנדטים.

עוד לפי הסקר, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מתחזקת ל-11 מנדטים, בעוד שעוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מקבלת 9 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי הייתה זוכה ב-8 מנדטים, כאשר הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ויהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף היו זוכות ב-7 מנדטים כל אחת. חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה הייתה זוכה ב- 5 מנדטים ורע"מ בראשות מנסור עבאס הייתה גורפת 4 מנדטים.

בניגוד לסקרים קודמים, אם הבחירות היו נערכות היום - מפלגת העבודה, לה טרם נבחר יו"ר חדש, הייתה זוכה ב-4 מנדטים - בעוד שמפלגת מרצ לא הייתה עוברת את אחוז החסימה. עוד לא עוברות את אחוז החסימה לפי הסקר: הימין הממלכתי בראשות גדעון סער ומפלגת בל"ד.

3 המפלגות הגדולות
3 המפלגות הגדולות

במבט על מפת הגושים, מפלגות ממשלת השינוי מקבלות יחדיו בסקר 64 מנדטים. גוש נתניהו מנגד מתחזק בהשוואה לסקרים הקודמים וגורף 51 מנדטים. באמצע ניצבת מפלגת חד"ש-תע"ל.

תמונת הגושים
תמונת הגושים

תמונת המנדטים משתנה באופן דרמטי כאשר בוחנים תרחיש בו מוקמת מפלגת ימין מתון חדשה, המאחדת את ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן וח"כ גדעון סער, ומפלגת שמאל חדשה בראשות יאיר גולן. בתרחיש זה, מפלגה חדשה בראשות בנט, כהן וסער הייתה זוכה ב-32 מנדטים - והופכת לסיעה הגדולה ביותר בכנסת. מנגד, המחנה הממלכתי בראשות גנץ מתרסקת ל-15 מנדטים בלבד. הליכוד בראשות נתניהו גורפת גם היא 15 מנדטים בתרחיש זה. מפלגת שמאל בראשות יאיר גולן זוכה ב-9 מנדטים.

לפי הסקר, יש עתיד בראשות לפיד נחלשת גם היא בעקבות הקמת מפלגת ימין מתונה ומפלגת שמאל חדשה - וזוכה ב-8 מנדטים בלבד. ישראל ביתנו נחלשת גם היא וזוכה ב-7 מנדטים. בנוסף, בתרחיש זה עוצמה יהודית מקבלת 8 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה מקבלות 6 מנדטים כל אחת - והציונות הדתית נחלשת מעט ל-5 מנדטים.

Kngdnb

הסקר בחן בנוסף מה המועד הנכון ביותר לקיום בחירות בעיניי הישראלים. 33% מהמשיבים סבורים כי הבחירות צריכות להתקיים עד סוף שנת 2024, בעוד ש-30% מאמינים כי יש לקיים בחירות מיד. בסך הכל, 63% מהישראלים סבורים כי יש לקיים בחירות לפני מועדן באוקטובר 2026. 33% חושבים כי הבחירות צריכות להתקיים במועדן.

בנוסף, רוב גדול בציבור, 68%, לא מאמין לאמירת נתניהו לפיה ישראל ניצבת כפסע מניצחון במלחמה בעזה. 16% בלבד מאמינים לאמירתו של ראש הממשלה. 16% מן העונים לסקר השיבו כי אינם יודעים לענות לשאלה.

לסיום, המשיבים לסקר נשאלו האם לדעתם ראש הממשלה נתניהו צריך לפטר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בעקבות תגובתו למתקפה האיראנית - אותה כינה "דרדלה". 48% מהמשיבים סבורים כי על נתניהו לפטר את בן גביר, בעוד ש-35% מאמינים כי הוא לא צריך לעשות זאת. 17% השיבו כי אינם יודעים לענות על שאלה זו.

התשאול במגזר היהודי נערך על-ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על-ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה.