נתניהו תקף במליאה: "התקציב שהובא גרוע - פגעתם בשכבות החלשות"

בנאום שנשא ממתחם המבודדים בכנסת מתח יו"ר האופוזיציה ביקורת על התוכנית שהובאה לקריאה ראשונה בכנסת. בנוסף טען כי "הממשלה הביאה בזמן קצר שלושה מחדלי ענק - הקורונה, איראן והפלסטינים"

זמן צפייה: 00:28

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) במליאת הכנסת ותקף את תוכנית התקציב שיצרה הממשלה. "התקציב שהובא גרוע ובניגוד גמור להבטחות שלכם". עוד אמר נתניהו כי "פגעתם בשכבות החלשות והבאתם בזמן קצר שלושה מחדלי ענק -קורונה, איראן ופלסטינים". את הנאום העביר דרך מתחם המבודדים שנמצא ביציע המליאה.

יו"ר האופוזיציה התייחס לדרך בה נוהגת הממשלה מול נגיף הקורונה וכינה אותה "מחדל. "תוך חודשיים בלבד הבאתם אותנו למקום הגרוע ביותר בעולם והתעכבתם שישה שבועות בטרם הבאת החיסון השלישי". עוד אמר כי "באוזלת היד שלכם אתם מדברים היום על 'להכיל את המתים' וממשיכים בהתקהלויות ענק, כאילו לא קורה דבר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"הכי אנטי חברתי" או "תקציב נהדר": נמשך הדיון בכנסת על התקציב

מדליה תשיעית לישראל: איאד שלבי ועמי דדאון זכו בזהב

בצל האלימות ב"שומר החומות": בקרוב שת"פ קבוע בין משטרה לשב"כ?

בנימין נתניהו מליאת הכנסת מליאה כנסת דיון תקציב המדינה
נתניהו ביציע המליאה לאחר שובו ארצה | צילום: צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ה"מחדל" השני אותו ציין נתניהו, הוא ההתמודדות מול סוגיית הגרעין האיראני. לדברי יו"ר האופוזיציה, "תוך שמונה שבועות, כבלתם את ידינו גם מדינית וגם מבצעית" והתייחס לפגישתו של ראש הממשלה בנט עם הנשיא ביידן. "הדבר היחיד שיצא מהפגישה הזו הוא התחייבות של בנט לכך שישראל לא תצא פומבית נגד הסכם הגרעין עם איראן".

יו"ר האופוזיציה הוסיף כי המחדל השלישי הוא האיום הפלסטיני. "אתם נותנים לפלסטינים מתנות חינם ומחזירים אותם לסדר היום העולמי", אמר נתניהו והוסיף כי "לא רק שבנט לא הגיב על הרג הלוחם שלנו, בראל שמואלי, הוא גם העביר חצי מיליארד שקלים לאבו-מאזן".

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו

לבסוף, "עקץ" נתניהו את ראש הממשלה ברקע חגי תשרי: "בנט הוא האתרוג של התקשורת. בראש השנה אנו נוהגים לבקש: 'שנהיה לראש ולא לזנב', ועכשיו זה בדיוק הפוך - הזנב, עם שישה מנדטים, הפך לראש".