נתניהו: "עדיין לא מאוחר להידבר ולהגיע להסכמות"

ראש הממשלה נשא דברים בפתח ישיבת סיעת הליכוד, והתייחס לניסיונות להגיע לפשרה בנוגע למהפכה המשפטית. הוא תקף את התקשורת ואמר: "אני מקווה שבכל זאת יהיו אנשים ונשים באופוזיציה שיקומו ויהיו מוכנים להידבר"

זמן צפייה: 03:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאר דברים היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד, והתייחס לניסיונות להגיע לפשרה בנוגע למהפכה המשפטית. "הדבר הנכון לעשות הוא להידבר, לנסות להגיע להסכמות", אמר נתניהו, "עדיין לא מאוחר ואני עדיין לא מוותר על כך".

"אנחנו כולנו עדים למתקפה חסרת תקדים של ערוצי תקשורת מגויסים נגד הממשלה", אמר ראש הממשלה בפתח דבריו והחל לתקוף את אמצעי התקשורת, "הם מגויסים לחלוטין לטובת מתנגדי הרפורמה. שידורים חיים, פרשנויות חד צדדיות, סקרים מוטים ופייק ניוז 24/7 שלא מפסיק לרגע. את הממשלה הקודמת ליטפו בכפפות משי, יצאו מגדרם לשבח כל צעד של בנט ולפיד".

"אבל בתקשורת השמאל הכל הפוך, סרבנים הופכים לגיבורים", הוסיף נתניהו, "חוסמי כבישים שממררים את החיים לרבבות ישראל הופכים ללחומי חופש. בתקשורת השמאל רפורמה שמחזקת את הדמוקרטיה הופכת לרפורמה שפוגעת בדמקורטיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד אמר ראש הממשלה: "בכל דמוקרטיה מתוקנת וחפצת חיים הממשלה היא זו שאחראית על הצבא, על המשטרה ועל החוק והסדר. זה מעוגן בחוק בכל דמוקרטיה אבל זה מעוגן גם בשכל הישר. מישהו אחר יהיה אחראי על הביטחון? פקידים שלא נבחרו? יהיו אחראים על גורל העם? לזה קוראים דמוקרטיה? זה ההיפך מהדמוקרטיה וזה מה שערוצי התקשרות כל הזמן מנסים להנחיל לציבור".

"אתמול פתחו את החדשות בקרע בין איחוד האמירויות לישראל. פייק ניוז מוחלט. באותה שעה דיבר משרד החוץ שלנו עם בכירים באמירויות על קידום הסכם כלכלי שיסלול את הדרך להסכם סחר חופשי. שגריר ישראל באמירויות מתקשר לבכירים בממשלה של האמירויות והם אמרו לו 'אין דבר כזה'".

"מול השקרים אפשר לעשות רק דבר אחד - לומר את האמת, להילחם על האמת. אולי כדאי שהתקשורת הישראלית תקרא מאמר מכונן בוול סטריט ג'ונרל שכותב כי הרפורמה לא תהפוך את ישראל ללא דמוקרטית. פרלמנט ריבוני הוא הנורמה בדמוקרטיות פרלמנטריות שאין להם חוקה כתובה. על זה תשמעו מילה בתשורת? לא, כי זה לא מסתדר באג'נדה שלהם".

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

"בכל ערוצי התקשורת מחוץ לישראל, מה שכבש את ראש החדשות ביומיים האחרונים זה קריסת הבנק SVB. זה היה בראש החדשות ונידרש לכך. פה זה מושתק, מועלם כמידת האפשר, מסיבה פשוטה: כשהוציאו את הכסף זה היה בראש החדשות, כשמחזירים את הכסף לישראל אסור שישמעו על זה חלילה".

"יש פה צונאמי של הינדוס תודעה שלא ידענו כמותו וזה דבר שמאוד מסוכן למשטר דמוקרטי. אבל יש פה לא רק פייק ניוז אלא גם משטרת מחשבות שמגנה אנשים באופוזיציה על כך שהם מנחמים את השר יריב לוין על פטירת אביו, משטרת מחשבות שמגנה אנשים באופוזיציה שעומדים על ידי כשאני בא ללחוץ את ידו של ח״כ בועז טופורובסקי אחרי שעבר תאונת דרכים, משטרת מחשבות שמצדיקה את ההצטרפות של האופוזיציה למצור המזעזע נגד רעייתי. אנחנו רואים ערוצי תעמולה מגויסים שמנסים למנוע מהאופוזיציה לשבת ולדבר איתנו כדי להגיע להסכמות".

"בכל זאת אני מביע כאן תקווה. אני מקווה שבכל זאת יהיו אנשים ונשים באופוזיציה שיקומו ויהיו מוכנים להידבר. אני מקווה שהם ייענו לקריאתנו משום שהדבר הזה רק יעזור לדמוקרטיה הישראלית וגם יעזור לקבע את הרפורמה המוסכמת שאנו מעוניינים להעביר כאן, ואני מקווה שהם ימצאו את העוז ואת היושר להתגבר על ערוצי התעמולה ויבואו לעשות את הדבר הנכון".