תצהיר: "נתניהו היה שותף במיזם עסקי - בזמן שהיה נבחר ציבור"

בתצהיר שהוגש בתביעה המנוהלת נגד עיתונאי חדשות 13, טוען אדם בשם דורון סטמפלר שאיש העסקים סוריאנו סיפר לו ב-'06 שנתניהו היה שותפו בחברה אנגלית, ובגלל קשר זה "דלת נתניהו פתוחה בפניו"

זמן צפייה: 07:22

כחלק מתביעת לשון הרע שהגיש איש העסקים הבריטי וולטר סוריאנו נגד עיתונאי חדשות 13 רביב דרוקר, הוגש היום (רביעי) תצהיר לבית המשפט של אדם בשם דורון סטמפלר, שטען: "ב-2006 נשכרה חברה בה אני שותף ע"י איש העסקים וולטר סוריאנו, שסיפר כי נתניהו הוא שותף שלו בחברה האנגלית, ובגלל הקשר הזה עמו 'דלתו של נתניהו פתוחה בפניו'".

בעת שנאמרו הדברים, על פי סטמפלר, נתניהו היה יושב ראש האופוזיציה. סטמפלר טוען כי החברה שלו נשכרה עבור סוריאנו כדי לבצע סקר אבטחה על הנכסים של חברת ענק מקסיקנית, ששייכת למיליארדר בשם אלונסו אנסירה. "זכור לי כי באותה שיחה וכדי להרשים אותי סיפר מר סוריאנו על כך שמר אנסירה רכש את מכרות תמנע". מכרות תמנע הן מכרות לא פעילים לכריית נחושת לא רחוק מאילת. באותה תקופה אנסירה רכש את המכרות כדי להשמיש אותן מחדש.

וולטר סוריאנו
וולטר סוריאנו | צילום: חדשות 13

סטמפלר אמר בתצהיר כי "מר סוריאנו סיפר בצורה הכי ברורה כי הפגיש את אלונסו אנסירה עם מר בנימין נתניהו, עוד בהיותו של נתניהו שר האוצר (שנה לפני כן לערך)". הוא ממשיך בתצהיר ומסביר: "זכור לי כי הבעתי השתוממות על כך שנבחר ציבור בכיר הוא לכאורה שותף שלו במיזם עיסקי, אבל סוריאנו שב והדגיש – אולי כדי להרשים אותי – שמר נתניהו שותף במיזם, וכך הסביר את הציפייה שלו לכך שבמשרדי הממשלה לא יערימו קשיים על המיזם".

סטמפלר כותב בתצהירו שגם שותפו לעסקים נכח בפגישות ושמע את הדברים, וממשיך ומפרט את התנהלותו, לכאורה: "עם סיום העבודה נפגשתי שוב עם מר סוריאנו", אמר בתצהיר. "גם בפגישה זו חזר וסיפר סוריאנו באופן ברור כי מר נתניהו הוא שותפו בחברה, וככזה הוא מביא אל 'ביבי' (כדבריו) אנשי עסקים/ מתעניינים פוטנציאליים כדי להרשימם. כך סיפר, הוא הצליח לקבל מספר עסקים כדוגמת AA (אנסירה)".

מסמך נוסף שהוגש במסגרת ההגנה בתביעת הדיבה הוא חוזה שמוכיח שבאותן שנים וולטר סוריאנו ועו"ד יצחק מולכו הם שותפים עסקיים באותה חברה. מסמכים נוספים שנחשפו בתביעה מראים העברות כספיות מחברתו של סוריאנו לעורך הדין מולכו על פרויקט אבטחה במקסיקו. בינואר 2007, זמן לא רב אחרי השיחה עליה מדבר סטמפלר, הועברו למולכו 50 אלף דולר על הפרויקט במקסיקו. ארבעה חודשים לאחר מכן הועברו אליו 95 אלף דולר, ובנובמבר של אותה שנה הועברו אליו 50 אלף דולר נוספים. בסך הכל, עולה מהמסמכים כי לאורך 2007 הועברו לכאורה למולכו 200 אלף דולר במצטבר. יש לומר כי אין במסמכים אלו כדי לטעון כי מולכו הוא איש קש של נתניהו, אלא רק שהתקיים קשר בין המיליארדר המקסיקני, עו"ד מולכו וסוריאנו.

דורון סטמפלר
דורון סטמפלר

מעורך הדין של וולטר סוריאנו, אילן בומבך, נמסר: "התצהיר הוא שקרי, לנתניהו לא היה קשר, לא במישרין ולא בעקיפין לחברת 'יוניברס' או לכל חברה אחרת שוולטר סוריאנו קשור בה. וולטר סוריאנו מעולם לא התפאר בפני אף אדם על קשר כזה עם בנימין נתניהו. למיטב ידיעתי, מה שאדון (יצחק) מולכו קיבל זה תמורת שירותים משפטיים שהוא העניק לחברה. מעולם לא הייתה פגישה בין נתניהו לאנסירה, ודאי לא כזאת שוולטר סוריאנו מודע אליה".

מראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "שקר מוחלט, התצהיר כוזב. ראש הממשלה מעולם לא היה שותף עסקי של וולטר סוריאנו בשום דבר אחר – ונתבע כל מי שטוען אחרת".

המיליארדר המקסיקני אלונסו אנסירה
המיליארדר המקסיקני אלונסו אנסירה | צילום: GettyImages

עורך הדין יצחק מולכו מסר: "להחזקת מניות בחברת 'יוניברס' אין כל קשר לראש הממשלה נתניהו, וכל ניסיון ליצור קשר כזה מהווה שקר נתעב והוצאת דיבה חמורה. משרדנו העניק במשך שנים שירותים שונים לחברת 'יוניברס'. אין כל קשר בין השירותים והתשלומים האמורים לבין ראש הממשלה".

מחברת "ערבה מיינס" המפעילה את מכרות תמנע נמסר: "לא זו בלבד ש'ערבה מיינס' לא קיבלה סיוע מראש הממשלה, אלא שהיא נפגעה בצורה החמורה ביותר כאשר החקיקה שקודמה על ידי ראש הממשלה (חוק ששינסקי 2) הפכה על פניה את התוחלת הכלכלית של פרויקט הכרייה בתמנע לאחר שכבר השקיעה בו יותר מ-250 מיליון דולר. הטענה שחברת 'ערבה מיינס' נהנתה מקשר מיוחד עם ראש הממשלה או מסיוע של גורם כלשהו בממשלה - לא זו בלבד שהנה שקר גס, אלא שבנסיבות אלו היא לעג לרש".