נתניהו שוחח עם פוטין: "דנו בהתפתחויות האזוריות ובמצב בסוריה"

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים ערכו שיחת טלפון, שבה סיכמו על הידוק מנגנוני התיאום הצבאי ועל המשך השיחות בנושאים ביטחוניים. נוסף לכך, נתניהו עדכן את הנשיא הרוסי על ביקורו באוקראינה

זמן צפייה: 00:23

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום (שישי) בטלפון עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי המנהיגים דנו בהתפתחויות האזוריות ובמצב בסוריה, בדגש על הידוק מנגנוני התיאום הצבאי. עוד סוכם על המשך השיחות בנושאים הביטחוניים, וראש הממשלה עדכן את פוטין על ביקורו באוקראינה.

מהקרמלין נמסר כי "המנהיגים המשיכו לדון בתפיסותיהם לגבי סדר היום באזור. השניים הביעו עניין הדדי בשימור שיתוף הפעולה הרוסי-ישראלי בדבר סוריה, ושוחחו על דרכים עתידיות אפשריות לחזק את יחסי הסחר בין המדינות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו: "אנו פועלים בהרבה מאוד גזרות מול איראן"

תקרית המטוס ופרשת החלה: כך החל ביקור הזוג נתניהו באוקראינה

רה"מ על פרשת החלה: "לשרה לא הייתה כוונה לא לכבד את אוקראינה"

"יש סיכוי למנוע מלחמה עתידית עם איראן, אם תצא מסוריה". פגישת נתניהו ופוטין
פגישת נתניהו ופוטין (ארכיון) | צילום: AFP

אתמול, נתניהו נשאל בריאיון לערוץ 9 אם ישראל פועלת בעיראק אם היא נדרשת לכך, וענה: "אנחנו פועלים, לא רק אם נדרש, אנחנו פועלים בהרבה מאוד גזרות מול מדינה ששואפת להשמיד אותנו".

"אנחנו לא נותנים חסינות, אני לא נותן חסינות לאיראן בשום מקום. איראן זו מדינה, מעצמה, שחרטה על דגלה את השמדת מדינת ישראל", אמר נתניהו. "היא מנסה להקים בסיסים בכל מקום נגדנו. באיראן עצמה, בלבנון, בסוריה, בעיראק ובתימן". "ברור שאני נתתי את חופש הפעולה ואת ההנחיה לכוחות הביטחון לעשות מה שצריך כדי לסכל את המזימות הללו של איראן", הוסיף ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יחד עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השתתפו בטקס לזכר יהודי אוקראינה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יחד עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השתתפו בטקס לזכר יהודי אוקראינה | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

מוקדם יותר השבוע, ראש הממשלה ורעייתו הגיעו לביקור רשמי באוקראינה יחד עם נשיא המדינה וולודימיר זלנסקי, בטקס לזכר יהודי אוקראינה שנרצחו בבאבי יאר במלחמת העולם השנייה. נתניהו וזלנסקי הניחו זר על אנדרטת המנורה במקום.

"קשה להאמין שהיער היפה הזה ראה את הזוועה שהתחוללה פה", אמר נתניהו. "באבי יאר הוא כאב אינסופי. בקבר האחים פה הוכחדו עשרות אלפים מיהודי אוקראינה ורבבות לא יהודים. כראש ממשלת ישראל, אני חולק כבוד לזכרם ובד בבד אני אומר בקו לברור – חובתנו התמידית היא