נתניהו: "אף אחד לא הולך לפטר את היועצת המשפטית לממשלה"

ראש האופוזיציה התארח בוועידת "כיכר השבת", והתייחס להתבטאויות האחרונות של חברי הכנסת מהליכוד נגד בהרב-מיארה. "המערכת הזאת זקוקה לטיפולים אבל את התיקון הזה צריך לעשות בלי להרוס"

זמן צפייה: 00:54

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התארח הבוקר (שני) בוועידת "כיכר השבת", והתייחס להתבטאויות האחרונות של חברי הכנסת מהליכוד נגד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. נתניהו הבהיר כי היא לא תפוטר אם יקים ממשלה, אך הוסיף שיש לעשות תיקונים במערכת.

"יש לנו נבחרת מצויינת", אמר נתניהו, "אבל לנבחרת הזאת יש קפטן ובסוף המדיניות נקבעת באופן מסודר, והיא לא שרירותית. לא כל אחד יקבע ולא כל אחד ינהל מדיניות. המערכת הזאת זקוקה לטיפולים, כל אחד מבין את זה. יש שם קלקולים והם קלקולים שמיליוני אזרחים בארץ מכירים כי הם חוו את זה על בשרם".

"אבל את התיקון הזה צריך לעשות בלי להרוס", הוסיף נתניהו, "בלי לעלות עם D9 ובלי לעסוק בפיטורים - אף אחד לא הולך לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, אין לי כוונה לעשות את זה. אני הולך לבקש להקים מסגרת מסודרת שתבחן את הדברים בצורה אחראית ושקולה. אנחנו פועלים מתוך אחריות ונעשה את התיקונים האלה מתוך אחריות".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב לדבריו של נתניהו, ובציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "קפטן של נבחרת שלא מתכנן לפטר אף שחקן ווטו, יישאר עם הווטו וכנראה בלי גביע".

בנימין נתניהו בוועידת כיכר השבת
בנימין נתניהו בוועידת כיכר השבת | צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

כזכור אתמול אמר ח"כ ניר ברקת כי הוא מעריך שנתניהו יפטר את בהרב-מיארה אם ייבחר, אך במפלגתו נזפו בו פומבית. בשיחה עם חדשות 13 הוא לא חזר בו, ואמר כי משרות אמון מקובלות בכל העולם. "אני מביע את הדעה של כל הליכודניקים", אמר ברקת, "רוב אנשי הימין חושבים כמונו"