רה"מ: "ישנם מגעים לקראת פסגה נוספת של היועצים לביטחון לאומי"

נתניהו הצהיר בפתח ישיבת הממשלה כי "אנו פועלים מול איראן בצורה גלויה - וגם סמויה". עוד התייחס במרומז לפרסום הקלטותיו בחדשות 13: "תגידו, אתם השתגעתם? 2 מיליון ישראלים טסו הקיץ"

זמן צפייה: 03:44

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר היום (שלישי) בפתח ישיבת הממשלה כי מתקיימים מגעים לקראת קיום פסגה טרילטרלית נוספת של היועצים לביטחון לאומי, בהשתתפות רוסיה וארה"ב, שצפויה להיערך בירושלים בזמן הקרוב. פקידים ישראלים בכירים ציינו כי ייתכן שזו הסיבה לכך שנתניהו ביטל את ביקורו המתוכנן בהודו, שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא.

עוד התייחס נתניהו למתיחות הביטחונית, והצהיר: "אנחנו פועלים מול איראן בכל היעדים - חלק בצורה גלויה, וחלק ניכר גם בצורה לא גלויה. אנחנו נחושים לשמור על ביטחון ישראל". זאת, לאחר קולות רבים שנשמעו במערכת הפוליטית וגינו את היעדר העמימות סביב אירועים ביטחוניים.

"עלינו לעצור את הגרעין האיראני, למנוע מאיראן לספק לחזבאללה נשק מדויק, ולמנוע התבססות שלה ושל גרורותיה בגבול", פירט ראש הממשלה. "גם העולם הערבי מבין שהתוקפנות האיראנית מסכנת לא רק את ישראל אלא גם את האזור כולו, ואני קורא למדינות נוספות להתייצב מולה".

עוד בחדשות 13:

יועץ פוטין בירושלים: "לא נקבל ניסיון לצייר את איראן כאיום"

נתניהו על אמירותיו בהקלטות שנחשפו בחדשות 13: "אני גאה בזה"

רה"מ: "אין לנו אף נפגע בתקיפה, בהתייעצויות לגבי ההמשך"

נתניהו בישיבת הממשלה
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: לע''מ

בהמשך דבריו, התייחס ראש הממשלה במרומז לחשיפת הקלטותיו שפורסמו אמש בחדשות 13, באומרו כי: "התבשרתי היום על הישג נוסף. קיבלנו את סיכום נתוני הקיץ, ואני רוצה להגיד לכם משהו - תגידו, אתם השתגעתם? למעלה משני מיליון ישראלים טסו לחו"ל בקיץ, וכמעט למעלה מארבעה מיליון תיירים נכנסו השנה לישראל. התעסוקה בשיא של כל הזמנים, והאבטלה ברמה הנמוכה של כל הזמנים. אז ברצינות, לא השתגענו".

נתניהו בתגובה על חשיפת ההקלטות של חדשות 13
נתניהו בתגובה על חשיפת ההקלטות של חדשות 13 | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

אמש התייחס ראש הממשלה באופן ישיר להקלטות, ואמר: "הם באו והראו קלטות שבהן אני נלחם כמו אריה כדי להציל את ערוץ 20 שעמדו לסגור אותו. והם אומרים 'איך ראש הממשלה מתערב לנסות להתערב להציל את ערוץ 20? התשובה היא - כי זה מה שהיועץ המשפטי לממשלה אמר. הוא אמר לא לעסוק בבזק ויס, והגדיר שאני יכול עסוק בכל שאר הדברים".

"אז מנסים להאשים אותי על זה שניסיתי להציל את כבשת הרש של התקשורת הימנית, המעט של המעט, ערוץ 20", המשיך נתניהו. "אני גאה בזה. אני מבקש לקבל מדליה על זה ואני מבקש להעלות את ההקלטות האלה לכל חברינו שיראו מי באמת נלחם על זה. הגיוון בתקשורת זה יעד שאני מקדם עשרות שנים. אני מאמין שזה אחד הכשלים של הדמוקרטיה הישראלית שיש רגולציה וכל מיני סגירות שלא נותנים - השמאל נלחם כמו אריה, נלחם לסגור את ערוץ 7, נלחם נגד ישראל היום, נלחמו למנוע את הקול הקטן ביותר לאנשי הימין שהם רוב העם".