נתניהו: "גרמניה תעניק תוספת של מאות יורו בחודש לניצולי שואה"

בתום מגעים שקיימה ישראל עם הממשלה הגרמנית, הודיע רה"מ כי יוגדל הסיוע לאלפי ניצולים. בסרטון שפרסם אמר: "זה חשוב, מגיע לאנשים האלה - ואני מודה על כך"

זמן צפייה: 00:19

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (חמישי) כי גרמניה צפויה להעניק תוספת של מאות יורו בחודש לאלפי ניצולי שואה. בסרטון שפרסם, אמר נתניהו כי "אנחנו מקיימים מגעים עם ממשלת גרמניה לתת תוספת סיוע לניצולי השואה - בנוסף לתוספות הסיוע שאנחנו נתנו. הממשלה הגרמנית הודיעה לנו שתיתן תוספת לאלפי ניצולי שואה של מאות יורו בחודש. זה חשוב, זה מגיע לאנשים האלה - ואני מודה לממשלת גרמניה".

בחודשים האחרונים עלה דיון סביב השבת רכוש יהודי מתקופת השואה. הסוגיה התעוררה על רקע חוק שעבר בקונגרס האמריקני בשנה החולפת, המכונה "חוק 447", שמעורר התנגדות רבה מצד הממשלה והימין הפולני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

זיכרון להמונים: כך עברה הנצחת השואה מהמוזיאון לסלולרי

"פוצץ אותי והתעלל בי": ניצול השואה שהותקף ללא סיבה משחזר

האם ממשל טראמפ מעכב קידום השבת רכוש יהודי מתקופת השואה?

רה''מ נתניהו
רה''מ נתניהו | צילום: לע''מ

לפני כחודשיים הסתבר שגם בממשל טראמפ יש מי שמעכב, כך על פי דיווחים, את קידומו של החוק - משיקולים תועלתניים. על פי דיווח באתר חדשות מוביל בפולין, ישנו עימות בין הסנאט האמריקני למשרד החוץ והעומד בראשו, שר החוץ מייק פומפאו, בנוגע לקידום הדרישות להשבת רכוש יהודי במסגרת החוק. רוב חברי הסנאט טוענים כי משרד החוץ, שאמור במסגרת החוק לבצע מעקבים ודוחות אחר דרישות להשבת הרכוש הגזול - לא עושה די בנושא.

בין היתר, דווח כי במשרד מעכבים את פרסום הדוחות השנתיים בנושא, על אף שמועד הפרסום כבר חלף. גורם בפולין אמר לחדשות 13 כי סביר להניח שבממשל טראמפ לא רוצים להעיב על היחסים בין ארצות הברית לפולין.

בממשל הפולני תקפו מספר פעמים את הדרישות להשבת הרכוש, זאת כחלק ממערכת בחירות במדינה. במפלגת השלטון "חוק וצדק", שעליה נמנים בין היתר ראש הממשלה מטאוש מורבייצקי והנשיא אנדז'יי דודה, שואפים להגדיל את כוחם - גם באמצעות גיוס הימין הרדיקלי, שמוביל את ההתנגדות לחוק באמצעות מסרים אנטישמיים והכחשת שואה.