לקראת פגישת נתניהו וגנץ: צוותי המו"מ של מפלגותיהם נועדו

יו"ר כחול לבן ייפגש הערב עם יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, לפני פגישתו עם ראש הממשלה - שתתקיים בשעה 22:00 במשרד רה"מ שבירושלים. זאת, יממה לפקיעת המנדט שניתן לו להרכבת ממשלה

זמן צפייה: 07:02

יממה וחצי לפקיעת המנדט: צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן נפגשו היום (שלישי), לקראת הפגישה של בנימין נתניהו ובני גנץ - שתתקיים בשעה 22:00 בלשכת רה"מ שבירושלים. לפני הפגישה עם ראש הממשלה, ייפגש גנץ עם יאיר לפיד ועם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

ברקע הפגישות של מנהיגי המפלגות, יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ צייץ בעמוד הטוויטר שלו: "הבטחנו לאזרחי ישראל שינוי ותקווה - לכן לא נשב בשום ממשלה שנתניהו עומד בראשה. אם הליכוד יעשה מעשה ויחליף אותו, אנחנו לא פוסלים את המפלגה. והכל יכול להתרחש בתקופה הקרובה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שוודיה הודיעה: נפסיק את חקירת האונס נגד מייסד ויקיליקס

בית המשפט דחה את ערעור דוברי נתניהו נגד חיפוש בניידים שלהם

ירי הרקטות לגולן – ניסיון איראני לקבוע משוואה חדשה • פרשנות

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, shutterstock

בנוסף על כך, יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורביץ אמר בריאיון לתוכנית "לפני החדשות" כי "הסיפור של אחדות הוא מתכון לסינדול וקיבעון, הכשלה הדדית של גורמים שיושבים ביחד בממשלה כשאין להם שום אינטרס משותף ויעשו הכל כדי להכשיל אחד את השני. לעומת זאת, ממשלת מרכז-שמאל, אם גנץ היה משכיל להרכיב כזו, היה בה שותפות אינטרסים".

"הדיבורים על אחדות הם משמשים ככלי לדה-לגיטימציהשל הערבים - זאת חרפה גזענית שאסור להשלים איתה", הוסיף יו"ר המחנה הדמוקרטי. "ממשלת מרכז שמאל בתמיכת הרשימה המשותפת היא לגיטמית, נכונה ותהיה יותר יעילה ממשלת אחדות משותקת".

בתוך כך, ראשי רשויות ביהודה ושומרון קראו לגנץ נתניהו וליברמן להרכיב ממשלת אחדות, והוסיפו כי "ממשלת מיעוט זה אסון". ראש המועצה המקומית אלפי מנשה, שי רוזנצוויג קרא ליו"ר ישראל ביתנו לפעול למען קואליציה רחבה: "איווט, אתה ביכולתך לגרום לזה לקרות, עם ישראל דורש ממשלת אחדות רחבה".

הודעה זו של ראשי הרשויות הגיעה ברקע פגישה שערכו עם נתניהו מוקדם יותר היום לכבוד הכרזת ממשל טראמפ כי יבטל את החלטת משרד המשפטים האמריקני לפיה ההתנחלויות אינן חוקיות. נתניהו התייחס גם לפלונטר הפוליטי: "אנחנו בפני ממשלת מיעוט ואתם לא עוזרים לי. אני לא שומע אתכם. שכל אחד יחשוב מה הוא יכול לעשות".

מוקדם יותר נפגש נתניהו עם יו"ר ישראל ביתנו במשרד ראש הממשלה בירושלים. בתום הפגישה הוציאו השניים הודעה משותפת בה נאמר כי "הפגישה הייתה טובה ועניינית והשניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות".

אחר הצהריים נפגש שר החינוך רפי פרץ עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, במעון הנשיא שבירושלים. בהמשך, יגיע יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ לפגישה עם הנשיא, ולאחר מכן, יוועד ריבלין עם נתניהו וצוות המשא ומתן של הליכוד.