רה"מ נגד גנץ: יוביל לסגר מלא; בכחול לבן השיבו: בורח מאחריות

בכיר בליכוד אמר שנתניהו זועם על יו"ר כחול לבן, בטענה שהוא מסכל את בלימת המגפה משיקולים פוליטיים. בכיר במפלגה של גנץ הגיב לטענות: ראש הממשלה צריך לתת למשרד הביטחון לפקד על המערכה

זמן צפייה: 00:26

גורם בכיר בליכוד טען אמש (שלישי) כי ראש הממשלה נתניהו זועם על יו"ר כחול לבן גנץ וטוען כי הוא מכשיל צעדים הכרחיים לבלימת המגפה משיקולים פוליטיים. "חוסר האחריות של כחול לבן מוביל בהכרח לסגר מלא ומחירים כלכליים מיותרים", אמר הגורם. "גנץ התנגד היום לכל צעד לבלימת התפשטות הקורונה שיכול למנוע את הצורך בסגר כללי בהמשך".

"גנץ וכחול לבן חייבים להפסיק מייד את המשחק הפוליטי בענייני הקורונה שמסכן את חייהם של אזרחי ישראל", המשיך הבכיר. "כיוון שממשלת האחדות מחייבת החלטות בהסכמה בין הליכוד וכחול לבן, הם מטרפדים כל החלטה שלא תואמת את השיקולים הפופוליסטיים שלהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מנכ"ל משרד הבריאות: "חושבים על הגבלות – משתדלים להימנע מסגר"

אלפים הפגינו מול מעון רה"מ; מוחים חסמו את הרכבת הקלה

שרה פון שוורצה בקריאה לממשלה: "הגענו לקצה – תנו לנו פיתרון"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מנגד, בכיר בכחול לבן השיב לטענות ואמר כי "במקום להסיר אחריות מניהול משבר הקורונה, נתניהו צריך לתת לצה"ל לנצח ולמשרד הביטחון לפקד על המערכה בשטח". "זה לא זמן לפוליטיקה, ולא לשום קרב שאינו בשיקום הכלכלה, הבריאות והחברה", הוסיף הגורם. "מוטב להתרכז בלהעביר את הכסף לחשבונות העצמאים שעדיין ממתינים לו. יש מי שדואג להם ויש מי שבורח מאחריות".

אמש, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, סיפר לחדשות 13 כיצד מנסה הממשלה להימנע מסגר מלא, טען כי אין צורך להעביר את ניהול המשבר לידי מערכת הביטחון, והסביר מדוע הפגישה שהתקיימה אתמול בין ראש הממשלה לבין קודמו בתפקיד לא מהווה עליו איום.

"ממשלת ישראל וכולנו משתדלים לא להגיע לסגר מלא אלא לבצע כל פעילות שניתן על מנת למנוע התקהלות", אמר לוי, "אנחנו מנסים לפגוע כמה שפחות בכלכלה - זה קשה". הגל הנוכחי, הסביר, "גובה הרבה מבודדים, חולים קשים וגם מונשמים, כך שאנחנו צריכים להתנהג בהתאם בהיבט של התגוננות אישית ובאמצעים שלא יביאו אותנו בסופו של דבר לסגר כללי".

בתוך כך, גורמים במשרד הבריאות אמרו מוקדם יותר אמש כי אם מצב התחלואה החמור יימשך - ישראל תלך לסגר מלא בתוך כמה ימים. בישראל, לא רק מניין הנדבקים ממשיך לזנק אלא גם המדדים - כלומר חלה עלייה במספר החולים הקשים וכן במספר החולים שזקוקים לאשפוז בבתי החולים. הגורמים במשרד הבריאות טענו כי הם לא רואים שיחול שיפור או שתירשם ירידה כזו או אחרת במניים החולים, כך שלהערכתם - כבר בסוף השבוע הקרוב יוחלט שישראל תיכנס לסגר מלא.