נתניהו וגנץ בוחנים: הארכת כהונת הממשלה לארבע שנים

ראשי הליכוד וכחול לבן דנים באפשרות להאריך בשנה את כהונת הקואליציה, ולהגדיל את משך הרוטציה לשנתיים לכל צד. עוד עלה בפגישה גורל תיק הבריאות ותאריך השבעת הממשלה

זמן צפייה: 01:22

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשים הערב (רביעי) ודנים באפשרות להאריך את משך כהונת הממשלה שעתידה לקום - כך שתישאר בתפקידה למשך ארבע שנים, ולא שלוש כפי שסוכם תחילה. באופן זה, משך הרוטציה יוגדל לשנתיים לכל צד. מחר, כזכור, בג"ץ עשוי לפרסם את פסיקתו בנוגע לחוקיות ההסכם בין השניים.

עוד דנים השניים בגורל תיק הבריאות, כאשר עד כה אין הסכמות בנושא כיוון שנתניהו דורש בתמורה למשרד יותר ממה שגנץ מוכן לתת, וכן בתאריך השבעת הממשלה בשבוע הבא.

בד בבד, שר הביטחון נפתלי בנט כתב לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו: "פניתי באופן רשמי לראש הממשלה לבקש את תיק הבריאות והקורונה - על מנת להקים מערך פנדמיה לאומי לקראת ההתפרצות הבאה, שעלולה להגיע בחורף הקרוב. אם נקים מערך כזה, נוכל בפעם הבאה להתמודד עם המגיפה תוך פגיעה קטנה יותר בכלכלה".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

אתמול התייחס שר הביטחון בנט לאפשרות שיוצע לו תיק הבריאות, לאחר פרישתו של ליצמן מהתפקיד, ואמר כי "אם נתניהו היה מציע לי להיות שר הבריאות, עם סמכויות מלאות על המערכה מול קורונה ועם הסמכויות להקים גוף לאומי נגד מגיפות, הייתי עושה את זה, כי זו משימה לאומית. הוא לא הציע".

"אני יודע בדיוק מה הייתי רוצה לעשות שם", ציין, "להקים מערך כדי שאם חלילה תהיה התפרצות נוספת שבהחלט עלולה להיות לקראת הסתיו - שלא עוד פעם נצטרך להרוס את כלכלת ישראל".

שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון במהדורה המרכזית
שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון במהדורה המרכזית | צילום: חדשות 13

בתוך כך, אתמול הודיעו כחול לבן והליכוד לבג"ץ על שינויים בהסכם הקואליציוני, כאשר בין היתר, סעיף הקפאת החקיקה יבוטל ותקופת הקפאת המינויים תקוצר למאה ימים. החלטת המפלגות באה לאחר שאתמול, במהלך הדיון בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני, שופטי בית המשפט העליון העבירו ביקורת על סעיפים אלה.

המפלגות הבהירו כי הממשלה תושבע על בסיס קווי יסוד לכל תקופת כהונתה, וכי תקופת החירום תוגבל לשישה חודשים מיום השבעת הממשלה. נוסף על כך, כחול לבן והליכוד הבהירו לשופים כי הם עדיין מגבשים את נוסח "החוק הנורבגי המדלג", וכי בכל מקרה, הסוגיה לא תעכב את הקמת הקואליציה.