נתניהו: "אם נראה שהסגר לא עובד מספיק טוב - נהדק אותו"

ראש הממשלה אמר כי ביום שני יקבלו השרים החלטה בנושא: "נקבע על פי נתונים ולא באופן שרירותי" • משרד הבריאות: יותר מ-9,000 אובחנו אתמול חיוביים לקורונה - מניין המתים הגיע ל-1,600

זמן צפייה: 01:23

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי "אם נראה שהסגר לא עובד מספיק טוב - נהדק אותו. ביום שני נקבל החלטה. זה ייקבע על פי נתונים ולא באופן שרירותי או לפי גחמות. אנחנו במלחמה. במלחמה קשה נגד הנגיף". עוד אמר נתניהו כי הוא מעריך שהממשלה תחלק מענקים נוספים לאזרחים שנפגעים מהמשבר.

בד בבד, משרד הבריאות עדכן הערב כי אתמול אובחנו יותר מ-9,000 ישראלים חיוביים לקורונה, ומחצות יותר מ-5,000 נוספים. מניין המתים מהנגיף הגיע ל-1,600. 817 מהחולים במצב קשה, מהם 186 מונשמים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הגדלת מערך החקירות והקמת מחלקות קורונה: מאבק צה"ל בנגיף נמשך

פרקליטי רה"מ קיבלו הארכה של 40 יום בהגשת התשובה לכתב האישום

בחריין: ראש המוסד ביקר בממלכה ונפגש עם בכירים במערכת הביטחון

הצהרת נתניהו
הצהרת נתניהו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, לחדשות 13 נודע הערב כי ראש הממשלה הופתע לשמוע אתמול בדיון בקבינט הקורונה כי סמכויות ההסברה לא עברו עדיין לפיקוד העורף, ויחד עם גנץ החליט לדון בנושא. היום, התקיימה התייעצות נוספת, שאחריה מסתמן כי יוקם גוף הסברה חדש, שיהיה מעורב בו יועץ הסברה בשם ירדן ותיקאי, שעבד שנים רבות בלשכת רה"מ. יש לציין כי השר אדלשטיין מתנגד למהלך.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0110202139 ' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם שר הבריאות יולי אדלשטיין' kid='1_fh9o6dv5' duration='580'']

הערב, שר הבריאות יולי אדלשטיין התראיין לחדשות 13, וכשנשאל אם המדינה איבדה שליטה על המגפה, השיב: "אנחנו מתמודדים עם המצב המורכב". לדבריו, "באף מדינה בעולם הווירוס לא בשליטה, אין דברים כאלה. מדובר באויב ערמומי מאוד - ואנחנו עושים את המקסימום".

הסגר, הבהיר אדלשטיין, יוכל לעזור רק בתנאי ש"הציבור ישתף פעולה עם ההנחיות ולא יחפש דרכים לעקוף אותן", כלשונו. "התמותה מדאיגה אותי. לצערי, עם כל הכבוד לעובדה שאנחנו בין המדינות עם התמותה הנמוכה ביותר בכל העולם - עדיין המספרים מאוד קשים".

שר הבריאות סיפר כי במשרדו בודקים את הטענות לפיהן חלה ירידה באיכות הטיפול בשל העומס שנוצר בבתי החולים, והבהיר: "אין לנו שום עדות לכך. אלה עדיין אותם מומחים שמטפלים בחולים הקשים, אבל אני מזהיר - וזו גם אחת הסיבות לסגר, שאם נכפיל את מספר המאושפזים, לא תהיה ברירה וגם רופאים שזו לא בדיוק ההתמחות שלהם יתחילו לטפל בחולים הקשים ואיכות הטיפול עלולה להיפגע".

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר, התייחס הממונה על המאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו לנתוני התחלואה הגבוהים. "היו לנו חדשות לא טובות של כמות התחלואה במגזר החרדי - 40% מהמאומתים הם חרדים. זה מטריד אותנו", הצהיר גמזו בתדרוך.

לדבריו, הוא לא הופתע ממספר הנדבקים הגבוה, והסביר זאת בכמות הבדיקות הנמוכה שבוצעה במהלך סוף השבוע האחרון ויום הכיפורים. עוד הוסיף כי "אנו מצפים להפחתה של התחלואה, אחרי השיא של תחילת סגר. נצטרך לקחת את כל כמות הבדיקות ולראות אם מתחילה המגמה שאנו מצפים לה".

פרויקטור הקורונה רוני גמזו
פרויקטור הקורונה רוני גמזו | צילום: לע''מ

"ברור שהסגר היה נדרש", הצהיר גמזו. "זה אמצעי שכולכם יודעים שלא רציתי אותו, אך ההחלטה הייתה נכונה. רואים בצורה ברורה על פי המדדים שיש פחות מגעים. אין ספק שהפרות המוניות מגדילות את הסגר - כל מי שחושב שנסיים את הסגר ויהיה אפשר לעשות חתונות או כל מיני התקהלויות אחרות, אז לא, זה לא הזמן".

עוד התייחס הפרויקטור לסיום תפקידו הצפוי ב-1 בנובמבר: "אם אלדשטיין יבקש שאשאר אשקול את זה - אבל אני רוצה לעמוד בכך ולחזור ב-1.11 לאיכילוב". על האפשרות שמנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב ימלא את תפקיד הפרויקטור, אמר: "בר סימן טוב הוא חברי, אנחנו הולכים דרך ארוכה ביחד. אני מנהל את המשבר גם עם שיח עם משה. אם יוחלט שהוא יהיה הפרויקטור הבא אני אשמח. אני בטוח שזה יהיה דבר טוב וראוי, זה תפקיד שדורש הרבה עמידה בלחצים והוא יכול להתמודד עם זה".