"נתניהו בדרך לניצחון": כך סיקרו בעולם את הבחירות בישראל

כמה שעות לאחר פרסום תוצאות המדגמים, ובשעה שבישראל רק החלו לספור את תוצאות האמת, כלי התקשורת בעולם החלו גם הם לסקור את תוצאות הבחירות לכנסת. מרבית העיתונים המרכזיים בעולם צופים לראש האופוזיציה ניצחון - ואת חזרתו למשרד רה"מ • כל הכותרות מרחבי הגלובוס

"נתניהו בדרך לניצחון": כך סיקרו בעולם את הבחירות בישראל

כמה שעות לאחר פרסום תוצאות המדגמים, ובעוד בישראל רק החלו לספור את תוצאות האמת, כלי התקשורת בעולם החלו לסקור גם הם את תוצאות המדגמים המקומיים. זאת, כשמרבית העיתונים המרכזיים בעולם, לרבות במערב, צופים ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ניצחון, כמו גם את חזרתו למשרד ראש הממשלה.

"בבחירות החמישיות תוך פחות מארבע שנים, ברית הימין של בנימין נתניהו זכתה בסקרים ליתרון דחוק, שנותנים לו סיכוי לחזור לשלטון ולעמוד בראשות אחת מממשלות הימין הקיצוניות ביותר בתולדות ישראל", כך דווח ב"ניו-יורק טיימס". עם זאת, בדיווח הסתייגו וטענו כי מדובר בסקרים הראשוניים ולא בתוצאות האמת, תוך שהם מדגישים שבעבר הסקרים לא דייקו במלואם.

שמחה במטה הליכוד
שמחה במטה הליכוד לאחר פרסום הסקרים | צילום: רויטרס

עוד ציינו בעיתון כי "ברית הימין הקיצוני" של נתניהו מעוניינת לשפר את מערכת המשפט בישראל, "לשים קץ לאוטונומיה הפלסטינית" ו"להכשיר "ביטוי של שחיתות" שנתניהו מואשם בה. "ניצחון של נתניהו יפיל את אחת מהממשלות יוצאות הדופן שנראו אי פעם בישראל", הוסיפו.

"ראש ממשלת ישראל לשעבר, בנימין נתניהו, בדרך לניצחון בבחירות. זהו קאמבק דרמטי שעשוי לשים סוף למבוי הסתום הפוליטי בישראל". כך דווח ב-BBC הבריטי. "ניצחונו האפשרי יהווה עבורו תפנית יוצאת דופן, לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד יצר ברית 'לא סבירה' של כמה מפלגות כדי להחליפו. בזמנו, נתניהו נשבע להפיל אותו מהר ככל האפשר. הוא הנדס את קריסתה לאחר 12 חודשים בלבד", טענו.

איתמר בן גביר
שמו הוזכר הרבה פעמים. יו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עיתונים נוספים, ביניהם ה"גרדיאן", "CNN", "רויטרס", "וול סטריט ג'ורנל", כמו גם שני אלו המצויינים מעלה, ציטטו בכתבותיהם כמה תושבים ישראלים ששיתפו אותם למי יצביעו ולמה. כמו כן, בעיתונים השונים, התייחסו לדמותו ה"שנויה במחלוקת" של נתניהו, לכתבי האישום שלו ולברית עם מפלגת הציונות הדתית. ככלל, התקשורת המערבית הרבתה להתעסק במפלגה, בדמותו של ח"כ איתמר בן גביר ובעברו המפוקפק.

בהקשר זה, יצוין כי כמה מהעיתונים התייחסו לאפשרות שקואליציה "קיצונית" כמו זו שנתיהו עשוי להקים, עלולה לפגוע ביחסיה של ישראל עם בת בריתה ארה"ב ועם מדינות אזוריות נוספות ביניהן גם איחוד האמירויות.