נתניהו: "ישראל הצליחה לשנות את המשוואה מול הג'יהאד האסלאמי"

ראש הממשלה דיבר בפתח ישיבת הממשלה והתייחס למבצע "מגן וחץ": "בהפתעה מוחלטת וביוזמה מתמשכת סיכלנו את כל ראשי הג’יהאד האסלאמי בעזה". על הפיילוט לחידוש הדרכונים אמר: "מתחילים את התיקון של הכשל של השנתיים האחרונות"

זמן צפייה: 03:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למבצע "מגן וחץ" שהסתיים הלילה ואמר כי"ישראל הצליחה לשנות את המשוואה מול ארגון הג'יהאד האיסלאמי". נתניהו הוסיף כי "בהפתעה מוחלטת וביוזמה מתמשכת סיכלנו את כל ראשי הג’יהאד האסלאמי בעזה".

"סיימנו אתמול בהצלחה חמישה ימי לחימה מול ארגון הטרור הג'יהאד האיסלמי", אמר נתניהו. "לפני תחילת המבצע ההנחיה שלי ושל שר הביטחון למערכת הביטחון הסתכמה בשתי מילים: 'הפתעה ויוזמה'. בהפתעה מוחלטת וביוזמה מתמשכת סיכלנו את כל ראשי הג’יהאד האסלאמי בעזה".

"ישראל הצליחה לשנות את המשוואה מול ארגון הג'יהאד האיסלאמי. צה"ל ושב"כ חיסלו את כל צמרת הג'יהאד בעזה ומימשו בהצלחה את היעדים שהצבתי עם תחילת המבצע, הפתעה מוחלטת ויוזמה. בירכתי אתמול את הרמטכ"ל ואת ראש השב"כ. הביצוע אכן היה מושלם".

Whatsapp Image 2023 05 14 At 1
נתניהו וסמוטריץ' בישיבת הממשלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נתניהו המשיך ודיבר על החלטת סוכנות הדירוג S&P להשאיר את דירוג האשראי החיובי של ישראל. "זאת הבעת אמון ברורה במדיניות הכלכלית החשובה והנכונה שאנו מובילים", אמר נתניהו. "אני מברך את שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', על הישג חשוב זה. ההישג הזה ראוי לציון מיוחד, ואין כמו השוק שאומר את דברו. בשבועות הקרובים נעביר את תקציב המדינה בכנסת ואת חוק ההסדרים שנלווה אליו. המאמצים הללו כוללים עידוד תחרות או מלחמה בבירוקרטיה להורדת מחירים".

Whatsapp Image 2023 05 14 At 0
סוללת כיפת ברזל בשדרות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהמשך התייחס נתניהו גם לפיילוט לחידוש הדרכונים: "אני מברך גם את שר הפנים משה ארבל, על הפיילוט שמתחיל היום, שבמסגרתו יוכלו כל אזרחי ישראל לחדש דרכון בארבע לשכות רשות האוכלוסין הגדולות בארץ. ובזה אנחנו מתחילים את התיקון של הכשל של השנתיים האחרונות שבהם אזרחים חיכו חודשים רק כדי לקבל תור. נכון, אני יודע שעדיין יש תורים, אבל אנחנו בדרך לפתרון. זה הישג חשוב מאוד ותיקון מתבקש".

לסיום נתניהו בירך את נועה קירל, שסיימה במקום השלישי באירוויזיון, ואמר: "ומההישגים במדיניות החוץ, בכלכלה ובביטחון, להישג פנומנלי נוסף באירוויזיון: אני מבקש לברך את נועה קירל על המקום השלישי והמכובד. נועה, בשבילנו את תמיד מספר 1. כל הכבוד. תודה רבה".