נתניהו לבג"ץ: "מגבלות היועמ"שית עליי פוגעות במיליוני אזרחים"

ראש הממשלה פרסם תגובה לחוות דעתה של היועצת המשפטית בנוגע להסדר ניגוד העניינים שלו. נתניהו מביע את התנגדותו למגבלות שהוטלו עליו: "פגיעה בערך יסוד משמעותי במשטר הדמוקרטי. חששות תאורטיים ורחוקים"

זמן צפייה: 00:37

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אמש (רביעי) תגובה לחוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שמגבילה את יכולתו לדבר ולהתעסק בענייני המהפכה המשפטית. נתניהו כתב כי "הטלת מגבלות על ראש הממשלה וביחוד מגבלות שמשתמעת מהן הגבלות על חופש הביטוי שלו, פוגעות למעשה בחופש הביטוי של מיליוני אזרחים".

"מדובר בפגיעה בערך יסוד משמעותי במשטר הדמוקרטי שיש למנוע את הפגיעה בו, במיוחד כשהעילה לפגיעה בחופש הביטוי היא ניגוד עניינים תאורטי ורחוק", נכתב בתגובה. "חוות הדעת החדשה מעלה מעבר לכל פרופורציה חששות תאורטיים ורחוקים לניגוד עניינים ומטילה מגבלות גורפות ולא ענייניות על ראש הממשלה".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "אם חל ניגוד עניינים על ראש הממשלה בשל חששות תאורטיים ורחוקים, מדוע שאותו ניגוד עניינים לא יחול על גורמים אחרים העוסקים ברפורמה ומושפעים ממנה הרבה יותר מאשר ראש הממשלה?".

Whatsapp Image 2023 02 20 At 1
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, לפני כשבועיים פנה נתניהו ליועצת המשפטית לממשלה וביקש ממנה לאפשר לו במסגרת הסדר ניגוד העניינים לעסוק במהפכה המשפטית כדי לנסות לקדם הסכמות. היועמ"שית לא אישרה לו לעסוק בפרטי המתווה עצמו, כלומר בתוכן הסעיפים, אך לא אמרה לו שהוא לא יכול להתערב בקידום מתווה הנשיא לצורך משא ומתן.

שבוע לאחר מכן פנה שוב ראש הממשלה ליועצת המשפטית בבקשה לצמצם את הסדר ניגוד העניינים שלו במהפכה המשפטית וביקש ארכה מבג"ץ להגיש את עמדתו בעתירה להוציא אותו לנבצרות.